فرمانده انتظامی ایلام خبر داد:

جمع آوری ۴۱۶ معتاد متجاهر در ایلام

فرمانده انتظامی ایلام از جمع آوری ۴۱۶معتاد متجاهر در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۰۴۶۳
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ سردار دلاور القاصی مهر گفت: معتادان متجاهر در دهه‌های گذشته مجرم شناخته می‌شدند و براساس قانون با این افراد برخورد می‌شد اما با گذشت زمان و افزایش اطلاعات پزشکی و درمانی در این حوزه، اعلام شد که معتادان متجاهر بیمار هستند و نیاز به کمک و درمان دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۱۶ معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری شده است، افزود: پلیس برنامه ریزی های لازم را برای جمع آوری معتادان متجاهر و معرفی آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد انجام داده و در این راستا نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط است.

فرمانده انتظامی استان ایلام اظهار کرد: سرکشی از کمپ‌ها و ارائه آموزش رابطین مواد مخدر در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و معرفی آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد از جمله برنامه‌های است که برای جمع آوری معتادان در سطح استان بوده است.

وی افزود: جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر بویژه محله‌های کمتر توسعه یافته و آسیب زامی تواند نقش مهم و ارزنده‌ای در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: ساماندهی معتادان متجاهر دارای چندین مرحله است که مرحله اول شامل جمع آوری و معرفی به مراکز نگهداری برای درمان و پس از پروسه درمان، دوره‌های مهارت آموزی و بازگشت دوباره آنان به محیط جامعه و تولد دوباره آنان است.

سردار القاصی مهر گفت: پلیس ایلام با انگیزه و با دغدغه در این حوزه وارد شده است و انتظار داریم تا همه دستگاه‌های متولی در استان با تمام توان به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از ورود معتادان متجاهر در جامعه با پلیس همکاری کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها