«جام‌جم» دلایل اجرا نشدن الگوی کشت در کشور را بررسی می‌کند

کشاورزی؛چشم‌انتظار الگوی کشت

استاندار مازندران در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی استان :

سهم بخش کشاورزی در تحقق رشد اقتصادی مازندران بسیار مهم است

استاندار مازندران سهم بخش کشاورزی و حوزه صمت را در تحقق رشد اقتصادی استان بسیار مهم خواند و گفت: دانش بنیان کردن تولیدات کشاورزی یک اولویت و ضرورت است. ‎
کد خبر: ۱۳۷۰۴۳۵

به گزارش جام جم آنلاین مازندران ، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد عالی رشد اقتصادی استان با عنوان اینکه نقشه راه استان باید طراحی شود چرا که بدون نقشه راه، توسعه عملا ناممکن است، افزود: ستاد رشد یک ستاد تشریفاتی نیست و ماموریت بسیار مهمی برای تحقق میزان رشد اقتصادی تعیین شده برای مازندران دارد.

استاندار با بیان این که رفتار کارگروه های عضو ستاد، رصد و ارزیابی می شود تا بتوانیم امسال به رشد تعیین شده در سطح کشور برسیم، تاکید کرد: اهمیت این هدفگذاری و تحقق آن بحدی مهم است که دستگاه های اجرایی را بر اساس آن و میزان پیشرفت براساس مقیاس رشد اقتصادی ارزیابی خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که با تحقق رشد اقتصادی استان علیرغم شرایط کشور شاهد پیشرفت های قابل توجهی خواهیم بود، اظهار داشت: بخش های کشاورزی و صمت بیشترین سهم را در تحقق این هدف مهم اقتصادی دارند.

حسینی پور با بیان این که رشد اقتصادی استان در حوزه خدمات به خوبی تعریف نشده است و در حوزه بهره وری باید سرعت عمل بیشتری را شاهد باشیم و دیجیتال کردن فعالیت ها، به تحقق رشد اقتصادی کلانشهر مازندران کمک زیادی خواهد کرد که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است، گفت: مجموعه جهاد کشاورزی باید اولویت هایی را در حوزه روستاها تعریف کند. ۵۰۰ روستا می بایست تحت پوشش جهاد کشاورزی برای توانمندسازی قرار بگیرد که این ۵۰۰ روستا در سند آمایش باید مشخص شود و برنامه ای برای اقتصاد این روستاها تدوین شود و همایشی باحضور دهیاران آن ها برگزار شود تا شاهد ایجاد موج رشد اقتصادی در روستاها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که کار رسانه ای و تدوین بسته های اطلاع رسانی در این راستا می تواند کمک حال باشد، اظهار کرد: در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید با جدیت کار کنیم و چگونگی فروش محصولات روستاییان در بازار باید مشخص و سورتینگ های کشاورزی باید تبدیل به کنسرسیوم شود.

وی افزود: دانش بنیان کردن تولیدات کشاورزی یک اولویت جدی برای ما بویژه در راستای تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری است چرا که با اقدامات نوین می توانیم تولیدات کشاورزی را ارتقاء ببخشیم.

حسینی پور، با طرح این نکته تجارت و صادرات محصولات کشاورزی از مبادی بنادر استان باید تقوست شود و با شناسایی نقاط ضعف صادرات افزایش یابد، یادآور شد: استان مازندران بنادر مجهزی دارد و امکانات مناسبی در این استان همچون مجموعه روماک گستر وجود دارد که باید تحرکات بخش خصوصی در این راستا بیشتر شود و بخش خصوصی در بازاریابی مجدانه وارد میدان گردد.

وی تصریح کرد: میزان جذب اعتبارات سفر رئیس محترم جمهور به استان در بخش کشاورزی باید مشخص شود. سازمان مدیریت باید تلاش کند این اعتبارات جذب شود چرا که هرچقدر این اعتبارات بیشتر شود به رشد بیشتر در استان کمک می کند.

استاندار، گفت: بحث زهکشی از موضوعات مهم است که باید بزودی این پروژه مهم شروع شود تا شاهد پیشرفت در این بخش باشیم و سند آمایش کشاورزی استان مازندران می بایست براساس نیازهای صادراتی استان تدوین شود و برش های شهرستانی هم لحاظ شود.

سید محمود حسینی پور با بیان این که نیازمندی های صادراتی جامعه هدف کشاورزی باید احصا شود تا در برنامه ۵ سال آینده مشخص گردد چه کارهایی می خواهیم انجام بدهیم، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی گوشت و مرغ در استان باید در دستور کار قرار گیرد چرا که ظرفیت های زیادی در این حوزه در استان وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها