کد خبر: ۱۳۷۰۲۹۲

پاکستان دور آتش با نازنین جان مطیعی!

آیا تا‌به‌حال به پادکست‌های گردشگری گوش کرده‌اید؟ اگر برای سفر خود به دنبال بلیط ارزان تهران مشهد یا رزرو هتل درویشی و ... هستید، توصیه می‌کنیم وقتی را هم برای گوش‌کردن پادکست‌ها و خواندن درباره خاطرات سفر اختصاص دهید. اگر اهل سفر باشد و شبی را بیرون از خانه بیدار بوده باشید، احتمالا با دور‌همی‌های کنار آتش و جذابیت آن آشنا هستید.

در این‌مطلب می‌خواهیم شما را به یک دور‌همی کنار آتش دعوت کنیم. دورهمی از جنس شنیدن به گرمای آتش. نازنین مطیعی درباره سفر خود به پاکستان می‌گوید و آن را با لذت و جزئیاتی می‌گوید که ما خود را کنار او و هم‌سفرش در سفر به پاکستان می‌بینیم.

شاید نیاز باشد درباره ارزان ترین بلیط هواپیما شیراز تهران یا رزرو انواع هتل تحقیقات بسیاری داشته باشیم. اما شنیدن خاطرات دل‌نشین نازنین در سفر به پاکستان نیز چیزی است که برای بسیاری از شنوندگان جذاب است. جداشدن از این‌پادکست حتی اگر کار داشته باشید یا سرتان شلوغ هم باشد، کار دشواری است. اگر تا این‌جا علاقه‌مند شده‌اید که درباره خاطرات سفر نازنین به پاکستان بیشتر بدانید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

درباره پاکستان دور آتش با نازنین مطیعی

نازنین مطیعی بلاگری از دل طبیعت است و به معنای واقعی کلمه می‌توان او را مسافری با یک کوله‌پشتی دانست. نازنین منطقه هندوکش را بسیار دوست دارد و از آن با خطرات فوق‌العاده زیبا و جذاب یاد می‌کند. نازنین، پاکستان دور آتش را با خاطره اقامت در منزل فردی به‌‎عنوان کوچ سرفینگ شروع می‌کند.

نازنین می‌گوید اولین مهمان خانم آن‌جا بوده و برای دختر آن‌فرد الگوی خوبی بوده است. بیان دقیق جزئیات پادکست را به فیلمی تبدیل کرده است که گویی ما هم جزئی از آن هستیم و کنار نازنین در این‌سفر بوده‌ایم. در ادامه درباره این‌پادکست به شما بیشتر خواهیم گفت. آیا شما هم می‌توانید از سفر خود یا رزرو هتل درویشی مشهد توصیف دقیق و کاملی داشته باشید؟

پاکستان دور آتش با نازنین جان مطیعی!

شروع سفر به پاکستان

" آدم در پاکستان نه بدون جا می‌‎ماند و نه بدون غذا." نازنین مطیعی سفر به پاکستان را نقطه عطفی در زندگی خود می‌داند. در این‌پادکست ما علاوه بر این‌که از تجربه‌های نازنین می‌شنویم، اطلاعات مفیدی را درباره کشور پاکستان نیز می‌آموزیم. نازنین زمانی برای کار داوطلبانه به بلوچستان رفته بود.

کار‌هایی مانند کار با دانش‌آموزان مدرسه انجام می‌داد. نازنین ماشین‌های سوخت‌بر در آن‌جا را جالب ولی عجیب می‌داند. او دلش برای سفر خود به هند و اطراف آن تنگ می‌شود. سفر او به هند با شروع شیوع کرونا هم‌زمان می‌شود. در این‌زمان ارزان ترین بلیط هواپیما شیراز تهران‌ها هم به دلیل کنسلی گاه پیدا نمی‌شدند. او با وجود قرنطینه نمی‌توانست سفر خود را به پاکستان ادامه دهد. اوا با پروازی به ایران بازمی‌گردد. نازنین متوجه می‌شود که آنلاین می‌تواند ویزا بگیرد و جرقه‌ای در ذهن او زده می‌شود.

شروع سفر به پاکستان

"مسیری صاف را از مرز تا اولین شهر داشتیم. ولی مسیری یکنواخت بود و دیدنی نداشت." رستورانی در راه بود که نازنین غذا را میهمان راننده خود می‌شود. کویته را با آن‌که دیدنی خاصی ندارد از زبان نازنین که می‌شنویم هم جالب می‌شود. او تصویر اولیه شهر را عجیب‌وغریب می‌داند. او در کویته میهمان فردی بلوچی است که بسیار از خانه آن‌ها تعریف می‌کند. صاحب‌خانه از نازنین برای اقامتش در آن‌جا تشکر می‌کند. او به نازنین می‌گوید که می‌خواسته تا دخترش که نام او بی‌نظیر است بفهمد که او هم می‌تواند به‌عنوان یک زن، مستقل سفر کند. نازنین به سمت لاهور راهی می‌شود.

پاکستان دور آتش با نازنین جان مطیعی!

جشن هولی

هولی جشن مورد‌علاقه نازنین است و او سعی می‌کند سفر خود را طوری تنظیم کند که در این‌جشن حضور داشته باشد. هولی جشن رنگ هندوها است. او سال قبل تجربه هولی را در هند داشته و امسال نیز می‌خواست تا در لاهور میهمان این‌جشن هیجان‌انگیز باشد.

هولی در پاکستان به گستردگی هند برگزار نمی‌شود. او با تحقیقات، مکانی را برای جشن پیدا می‌‎کند. به مکان که می‌رسد. اگر‌چه تابلو و بنری برای جشن نمی‌بیند ولی صدای آن او را به داخل می‌کشاند. دختری به نام روشنی که مسئول برگزاری جشن است، نازنین را به داخل دعوت می‌کند. روشنی به نازنین می‌گوید که هولی فقط مخصوص هندوها نیست و جشنی است برای شروع سال جدید. شما هم اگر به سفر می‌روید حتما درباره مراسم‌های خاص آن‌جا تحقیق کنید. اگر بلیط ارزان تهران مشهد یا جزئیاتی مانند رزرو هتل درویشی مشهد را جستجو می‌کنید، بهتر است درباره مراسم‌ها و جشنواره‌های شهر مقصد نیز اطلاعاتی کسب کنید.

رسیدن به اسلام‌آباد و ادامه سفر در پاکستان

هم‌چنان قرنطینه کرونا ادامه دارد اما سخت‌گیری‌ها به‌اندازه ابتدا و سال قبل نیست. شما نیز برای سفر و جستجو درباره ارزان ترین بلیط هواپیما شیراز تهران حتما قبل از خرید، درباره محدودیت‌های کرونایی مطالعه کنید و بدانید مثلا برای رزرو هتل درویشی مشهد چه شرایطی را باید رعایت کنید. اگر برای اسلام‌آباد با تمیزی و زیر‌ساخت‌های خوب شهری برای نازنین جذابیت زیادی ندارد. او بعد از دو روز به ادامه سفر خود به سمت کوه‌ها می‌رسد. اگرچه نازنین سفر در ماه رمضان را در کشور‌های مسلمان سخت می‌داند ولی نظر او را میهمانی در جشن هولی تغییر می‌دهد و او را به محل زندگی خود نیز دعوت می‌کند. اگر دوست دارید ادامه سفر را بدانید بهتر است آن را زبان خود نازنین بشنوید تا جذابیت‌های بالای آن را بفهمید.

وقت آن رسیده که کوله خود را ببندید و سفری را آغاز کنید. بد نیست با جستجوی بلیط ارزان تهران مشهد یا هر مقصد دیگری که دوست دارید، این‌کار را شروع کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها