سخنگوی وزارت امور خارجه در پی سفر سؤال برانگیز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی، نسبت به تضعیف بیش از پیش اعتبار آژانس هشدار داد.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب‌ زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی درباره سفر سؤال برانگیز رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌ های اشغالی نوشت: ایران به عنوان یکی از امضا‌کنندگان اولیه پیمان منع اشاعه، نسبت به تضعیف بیش از پیش اعتبار آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی به همگان‌ هشدار می‌دهد.

وی افزود: کسی نمی‌تواند در قبال برنامه مخفی تسلیحات اتمی اسرائیل سکوت پیشه کند و سپس ادعای بیطرفی کرده و درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سخن بگوید.

به گزارش فارس، در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گر‌وسی مدیرکل این سازمان به سرزمین‌های اشغالی سفر و با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کرد. در آستانه این نشست همچنین گزارش‌هایی از پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام به شورای حکام آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر شد.

رویترز در این باره گزارش داد که آمریکا و سه کشور اروپایی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه داده و عنوان کرده‌اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.این چهار کشور همچنین گفته‌اند که «به دلیل همکاری ناکافی ایران» اختلافات و مسائل پادمانی همچنان حل نشده و از ایران خواسته‌اند که «فوراً پیشنهاد آژانس برای تعامل بیشتر برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقی‌مانده را بپذیرد.

ارائه این پیش نویس با واکنش ایران مواجه شد و حسین امیرعبداللهیان و همچنین خطیب‌زاده در این خصوص به بانیان قطعنامه هشدار دادند. امیرعبداللهیان در این رابطه با جوزپ بورل مسؤول سیاست خاذجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو و اعلام کرد که هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس ، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها