جوهره انقلاب اسلامی ایران یک حرکت مستمر، پویا و تکاملی است که جهت‌گیری انقلابی سکانداران و درجه تبعیت و اطاعت امت از رهبری رمز پایایی و مانایی آن است.
کد خبر: ۱۳۶۸۷۰۴

چین: با قطعنامه آمریکا و اروپا علیه ایران مخالفیم

امروز ائتلاف معاندان، منافقان و مداهنان با هجمه وسیع رسانه‌ای به تکاپو افتاده‌اند تا با هجمه به شخصیت حقیقی، حقوقی، شانیت علمی و فقاهتی و مدیریتی ایشان، زعامت رهبر معظم انقلاب، را کم‌فروغ و متفاوت از زعامت بنیانگذار انقلاب نشان دهند. سالگرد ارتحال امام راحل عظیم‌الشأن در طلیعه گام دوم انقلاب فرصت مغتنمی است تا فارغ از تعصبات جریانی و گروهی مروری داشته باشیم بر دوران زعامت رهبری بعد از امام.

۱ـ جامعیت علمی، فقهی و ادبی؛ مرتبت علمی و فقهی رهبر انقلاب از سوی امام عظیم‌الشأن تائید شده است، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و مرحوم حاج احمد آقا بر تأکید مکرر امام بر صلاحیت رهبری حضرت آقا شهادت داده اند. همچنین صلاحیت علمى و اجتهاد معظم‌له از سوى بسیارى از مراجع و بزرگان حوزه فقه و فقاهت ازجمله مرحوم آیت‌الله‌العظمی فاضل‌لنکرانی مورد تائید قرارگرفته است( در مقام شامخ علمی و اجتهاد و فقاهت معظم‌له جای هیچ‌گونه تردید نیست) و رهبری از سال 69 درس خارج را شروع کرده اند و امعظم له قریب به سه دهه است به صورت منظم مباحث فقهی، اصولی و رجال تدریس می کنند، ناز اهم مویدات جامعیت امام خامنه‌ای، است و به تعبیر اعضای شورای خبرگان رهبری درادوار مختلف، ایشان همچنان برای جایگاه رهبری نظام اسلامی «خیر الموجودین» هستند.

۲ـ برخوردار از نظام معرفتی و تفکر منظومه‌ای با تأسی بر مبانی اندیشه‌ای امام راحل؛ تفکر جامع‌نگر، تحولگرا و خلاقانه و دموکراتیک معظم‌له به حوزه‌های متکثر، با ماهیت تخصصی متفاوت اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی، نظامی، بین‌الملل و... از خصوصیات بارز و بی‌بدیل ایشان است؛ که جمع این خصلتها و فضلیتها از ویژگیهای رهبران کاریزما، متفکرهوشمند است که مصداق آن انسان هدفمند با قدرت برنامه ریزی و مدیریتی ویژه است. همه این خصایص با تأسی از منش و خط مشی امام و تقید به گفتمان امام و تعهد به پیاده سازی آن است، این امتیاز منحصر به فرد، در پرتو راه و تفکر امام(ره) سامان یافته است؛ به تعبیرمعظم له «ما با خدا پیمان بسته‌ایم راه امام خمینی(ره) را دنبال کنیم و از هیچ یک از آرمان‌هایی که به وسیله امام ترسیم شده، چشم‌پوشی نخواهیم کرد.»
۳ـ اخلاص و تقوای عملی؛ اخلاص و تقوای ناب ایشان در مشی رهبری، جهت‌گیری‌های مدیریتی و مواجهه حکیمانه مبتنی بر معنویت، عدالت و عقلانیت با دوست و دشمن که ملهم از توحیدباور و عدالت‌محوری است، این خصایص آن چنان مشهود است از ایشان دراذهان نخبگان و آدمهای مستقل و منص شخصیتی استثنایی ساخته است. تهذیب و زهد و اخلاص در زندگی فردی و و مدیریتی ایشان باعث شده است که از او چهره ای رهبری با فضیلت را دراذهان وافکار عمومی دوست و دشمن ساخته است.

۴ـ بصیرت نافذ و هوشمندی سیاسی؛ زمان‌شناسی، درک مقتضیات زمانه و رصد و پیش‌بینی تحولات، توأم با درک اغراض و مقاصد پیدا و پنهان و شیوه‌های دشمنی، عرصه را چنان بر طراحان مکر و فتنه تنگ کرده که برخی از آنان به صراحت ابراز داشتند آنچه ما در اتاق‌های فکر پس از ماه‌ها کار مطالعاتی و اطلاعاتی طراحی می‌کنیم، او با یک سخنرانی نابود می‌کند.

۵ـ مجاهدت انقلابی و شجاعانه در افزایش قدرت و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران؛ نگاه اعتقادی و قرآنی معظم‌له به مقاومت، و اصل عدم سلطه پذیری و سلطه گری از ایشان رهبری مستقل، شجاع و مستقل ساخته است. کنار نیامدن با ظالم، رشوه نپذیرفتن از زورمند و زرمند، پافشردن بر حقیقت، سازش نکردن با نظام سلطه و استکبارستیزی سبب شد تا ادبیات پایداری مبتنی برگفتمان مقاومت حوزه سیاست خارجی ایران را به الگویی سازنده، پیش روند متبادرکند. و گفتمان مقاومت به عنوان الگوی موفق رهایی از استبداد، استعمار و کسب استقلال ملی و مدیریت درمیان افکار عموی مورد اقبال قرارگیرد.

6ـ مدیریت حکیمانه و هوشمندان در عبور از بحران‌ها؛ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب به اعتراف دوست و دشمن، مدیریت عالی و خلاقانه ایشان در اوضاع حساس و بحرانی بوده و است. بهم زدن نقشه های بحران آفرین از سوی جبهه ضد انقلا و جبهه ضد مقاومت، تدبیر عبور مشکلات و معضلاتی داخلی و منطقه ای همچون طراحی ها برای راه انداز انقلاب رنگین در ایران، فتنه زنجیره ا درمنطقه، افغانستان،عراق و سوریهآ لبنان و فلسطین و... همگی مصادیق روشن از قدرت و درایت رهبری ایشان در دوران زعامت انقلاب اسلامی است.

نکته پایانی این که رهبری به دلیل برخورداری از استقلال شخصیتی، روحیه انقلابی، رفتار و عمل انقلابی در دوران زعامت خود توانسته است، با تقید به گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل به عنوان برجسته ترین مفسر سیره و سنت حکمرانی بنیانگذار انقلاب اسلامی معرفی شوند و مسیر ترسیمی امام را در ریل اصلی آن حفظ کند، مسیر تقویت و پخش آن را به درستی ترسیم نماید و گفتمان اصیل امام را در مرکزیت برنامه ریزی و مدیریت نظام سیاسی در حوزه مدیریت داخلی و سیاست خارجی خفظ نماید و پایداری و دوام آن را تضمین کند.

امیر قنبری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها