وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت برنامه‌های متنوعی داریم که راه‌اندازی سامانه‌ای با عنوان نظام ایده‌ها و نیازها یکی از آن‌ها است و تمام نیازهای خصوصی و دولتی را در بر می‌گیرد. به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی گل امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: همه سازمان‌ها موظف هستند نیازهای تحقیقاتی خود را در این سامانه ثبت کنند تا در معرض دید استادان و دانشجویان قرار دهیم.
کد خبر: ۱۳۶۸۵۱۳
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی مهد آموزش عالی بوده و دانشگاه‌های تراز اولی در این استان داریم که در راس آنها دانشگاه تبریز است، اظهار کرد: این استان یک استان علمی است که پارک علم و فناوری دارد و استادان و دانشمندان بنامی در آن حضور دارند و این باعث شده است که نوع نگاه ما در آموزش عالی به تبریز متفاوت باشد.

وی ادامه داد: به لطف خدا امکان رشد علمی برای همه قشرها وجود دارد که نشانه عدالت آموزشی در کشور و حاصل نوع نگاه عدالت محور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

زلفی گل با بیان اینکه سعی کردیم حلقه اتصال صنعت و دانشگاه به نحو خوبی اتفاق بیفتد، اظهار کرد: در این زمینه حمایت‌های ویژه‌ای خواهیم داشت و کارهای خوبی صورت گرفته و تمام انرژی خودمان را در این زمینه به کار می‌گیریم تا به امید خدا این ارتباط محقق شود.

وی ادامه داد: نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ها حضور فعال دارند و تلاش می‌کنیم هر استانی هویت خود را با علم و فناوری نشان دهد تا جامعه ما مسیر پیشرفت خود را به جلو ببرد.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه باید دیپلماسی علمی ما با کشورهای همسایه افزایش یابد افزود: حدود ۶۳۰ میلیون نفر در کشورهای همسایه ما حضور دارند به همین علت باید ارتباط را با همسایگان قوی‌تر کنیم و اولویت نخست ما در تعامل با دنیا همسایگان هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی هم در این دیدار دانشگاه را محل تربیت جوانان نخبه، نیروهای انقلابی، متعهد و متخصص برای صیانت از آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه باید در رابطه با اشتغال دانش آموختگان با توسعه شرکت‌های دانش بنیان حرکت در مسیر مرز دانش اتفاق بیفتد افزود: تربیت جوانان نخبه و نیروهای انقلابی متعهد و متخصص بر عهده دانشگاه‌ها است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد:  وجود پارک‌های علم و فناوری استان باعث خوشحالی و سربلندی ما است و ارتباطی که امروز دانشگاه‌ها با صنعت دارند باعث فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان شده است.

وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار مهم و ارزشمند است و این موفقیت‌هایی که مراکز دانشگاهی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان با همکاری وزارت صنعت و وزارت دفاع و دیگر دستگاه‌ها به دست می‌آورند بسیار ارزشمند است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: بعد از کرونا و از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس اقبال خوبی در استان اتفاق افتاد و استان ما یکی از استان‌هایی بود که ۹۸ درصد استادان و دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور یافتند.

عابدین خرّم افزود: شرکت‌های دانش بنیان در کنار صنایع استان قرار گرفته اند و امیدواریم هشت درصد رشد اقتصادی که استان ما مکلف شده است، بخشی از این را از این جهت محقق کنیم.

حجت الاسلام مصطفی رستمی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها نیز در این دیدار گفت: تاریخ معاصر کشور و فرهنگ و مذهب ما مدیون خطه تبریز و گرایش عموم ملت به مذهب تشیع نیز مدیون آذربایجان است و نگاه خوبی هم که شما عزیزان به مراکز علمی دارید نویدبخش اتفاقات خوبی است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها