امام جمعه سنندج اظهار داشت: در دیدگاه دین مبین اسلام وحدت از با اهمیت‌ترین مسایل است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد .
کد خبر: ۱۳۶۸۴۴۴

کردستان- جام جم آنلاین- حاج ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در اولین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهار داشت: مساله وحدت در کردستان در طول تاریخ مساله اولویت داری بوده که مردم کُرد با همه توان خود برای آن تلاش کرده‌اند و این تنها مختص به مذاهب نیست و در میان اقوام و ادیان مختلف استان نیز وجود داشته است.

ماموستا فایق رستمی به وجود نقاط اشتراک و مراودات با اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش هایی موجب تقویت نقاط اشتراک و وحدت و همدلی میان ایران و عراق می شود.

وی تاکید کرد: با همه تفرقه افکنی دشمنان ، اتحاد امت اسلامی با تلاش مجمع تقریب مذاهب هر روز مستحکم تر می شود. 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دیدگاه دین مبین اسلام وحدت از با اهمیت‌ترین مسایل است که سعادت جامعه را با دوری از جدایی و تفرقه رقم می‌زند و هراس دشمن نیز از این سپر دفاعی مهم است که هیچ سلاحی توان مقابله با آن را ندارد .

ماموستا رستمی ادامه داد: هرگاه مسلمانان به وحدت تمسک کرده اند دشمن زمین‌گیر شده و مکتب اسلام در بین غیرمسلمانان نیز رشد یافته و علاقمندان به آن بیشتر شده است.

وی از قرآن کریم، قبله، محبت اهل بیت پیامبر اکرم (ص)، اخلاق مداری و ارزش دادن به انسانیت انسان به عنوان نقاط مهم در تقویت وحدت ملی و  اسلامی نام برد و گفت: باید مراکز علوم دینی و دانشگاه‌های مذاهب و حوزه‌های علمیه مورد توجه بیشتری باشند و رد مقابل این مرازک نیز وجوه اشتراک را بیش از پیش معرفی کنند.

امام جمعه سنندج یادآور شد: برگزاری این اجلاسیه نویدی است تا در سایه فرهنگ، معیشت و اقتصاد کردستان ارتقا یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها