عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

بودجه امسال بخش کشاورزی شهرستان اسفراین پنج برابر شد

خراسان شمالی ـ جام جم آنلاین ـ نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از متناسب نبود شاخص های اعتباری خراسان شمالی از بودجه عمومی کشور، گفت: بنیه اعتباری خراسان شمالی نیازمند اصلاح است.
کد خبر: ۱۳۶۸۴۲۹

امان الله حسین پور در نشست خبری خود اظهار کرد: به شدت به شاخصه‌های اعتباری خراسان شمالی نقد دارم.

وی با بیان اینکه باید خشت اول را هنگام تاسیس استان درست می‌گذاشتیم، افزود: اما آنقدر ذوق تاسیس استان را داشتیم که از این موضوع غافل شدیم تا در نهایت سهم بودجه خراسان شمالی از بودجه عمومی کشور کمتر از آنچه که باید، باشد.

وی تاکید کرد: باید همه نمایندگان در کنار یکدیگر به دنبال افزایش اعتبارات و ارتقای شاخص‌های اعتباری باشیم و این موضوع در حال انجام شدن است.

حسین پور گفت: روند افزایش بودجه استان شروع شده و این موضوع با افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی اعتبارات سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ اتفاق افتاد.

حسین پور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع معدن آلبلاغ و ضرورت تعیین تکلیف آن اشاره کرد و افزود: تعیین تکلیف معدن آلبلاغ بسیار طولانی شده و نسبت به این موضوع اعتراض داریم.

وی با بیان اینکه بهره برداری از معدن آلبلاغ باید منفعتی برای مردم شهرستان اسفراین و استان نیز داشته باشد، تأکید کرد: پیشنهاد ما این است که بهره برداری از معدن آلبلاغ به تعاونی توسعه و عمران شهرستان اسفراین که مردم زیرمجموعه آن هستند و قرارگاه خاتم واگذار شود.

وی با اشاره به این که تا پیش از این بنا بود بهره برداری از معدن آلبلاغ به ایمیدرو واگذار شود، افزود: این در حالی است که با واگذاری بهره برداری به ایمیدرو، منفعتی به مردم شهرستان نمی رسد لذا به دنبال آنچه به صلاح شهرستان است، هستیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یک سال و نیم است که جلوی خام فروشی یک کیلوگرم از سنگ معدن آلبلاغ ایستاده‌ام تا در نهایت سبب اشتغال در شهرستان و همچنین خروج اسفراین از از زیر اعتبارات قطره چکانی شوم.

وی ادامه داد: مذاکراتی با قرارگاه خاتم انجام داده‌ام که در صورت واگذاری و سهم داشتن این مجموعه از معدن آلبلاغ، صنایع پایین‌دستی آن صرفا در شهرستان اسفراین ایجاد شود و پروژه‌هایی که نیازمند اعتبار هستند از قبیل راه آهن، جاده اسفراین-بجنورد و همچنین میامی-اسفراین-قوچان توسط این مجموعه به بهره برداری برسد.

حسین‌پور تاکید کرد: شمارش معکوس واگذاری معدن آلبلاغ آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها