بسیاری از افراد هستند که برای حفظ اطلاعات با اهمیت کسب و کار خود، باید از یک سیستم پشتیبان برق استفاده کنند تا بتوانند به طور همیشگی، حتی در مواقع قطعی برق شهر، سرور ها و کامپیوتر های دیتا سنتر خود را روشن نگه دارند.
کد خبر: ۱۳۶۷۸۹۱
حفظ اطلاعات دیتا سنتر، با راه اندازی یک سیستم پشتیبان برق به راحتی امکان پذیر است و فقط کافیست شما از یک کارشناسان بخواهید تا با بازدید دیتا سنتر شما، دستگاه یو پی اس مناسب و باتری های مورد نیاز را به همراه متعلقات وابسته، به شما پیشنهاد بدهد، تا شما با تهیه و نصب آنها، از اطلاعات پر اهمیت مجموعه خود استفاده کنید.

انتخاب و تهیه باتری و دستگاه یو پی اس مورد نیاز شما به عوامل متعددی بستگی دارد، به عنوان مثال، اولین و مهم ترین معیار انتخاب باتری، مدت زمانی است که شما می خواهید از انرژی  باتری ها استفاده کنید، که این موضوع کاملا با میزان آمپر و میزان  ولتاژ یک باتری و تعداد باتری ها و نحوه اتصال باتری ها به یکدیگر بستگی دارد.

به عنوان مثال شما می توانید باتری 200 آمپر یو پی اس صبا را به صورت سری و یا موازی به یکدیگر متصل کنید، تا میزان ولتاژ و یا میزان آمپر متفاوتی را دریافت کنید.

خوب است بدانید با اتصال قطب مثبت یک باتری به باتری دیگر و اتصال قطب منفی باتری دوم به قطب مثبت باتری سوم و ادامه دادن این روند تا تعداد 6 عدد باتری 200 آمپر یو پی اس صبا ، درواقع باتری ها را به صورت سری به یک دیگر متصل کرده اید که در نهایت از باتری اول یک قطب منفی و از باتری آخر یک قطب مثبت باقی می ماند.

علاوه بر باتری نام برده شده، باتری های دیگری نیز وجود دارند که در مجموعه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
کارخانه صبا باتری دارای سابقه درخشانی در تولید انواع باتری یو پی اس است که باتری UPS را با استفاده از تکنولوژی های به روز، در آمپر ها و ولتاژ های مختلفی تولید می کند و با این کار توانسته است کمک بزرگی به صنایع مختلف کند. کارخانه صبا باتری یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه های تولید باتری در ایران و خاورمیانه است.

با سری بستن تعداد 6 عدد باتری 200 آمپر یو پی اس صبا ، می توانید 200 آمپر و 72 ولت انرژی را دریافت کنید.

در موازی بستن باتری ها، نحوه اتصال و میزان انژی دریافتی، با سری بستن باتری ها متفاوت است، به این شکل که در موازی بستن باتری های 200 آمپر ، قطب منفی باتری اول به قطب منفی باتری دوم و قطب مثبت باتری اول به قطب مثبت باتری دوم متصل می شود و تا انتها همین روند ادامه پیدا می کند، تا جایی که از باتری اول هر دو قطب باتری متصل شده است و از باتری آخر یک قطب مثبت و یک قطب منفی توسط دو کابل باقی می ماند. در موازی بستن 6 عدد باتری 200 آمپر یو پی اس صبا ، می توانید میزان 1200 آمپر و 12 ولت انرژی دریافت کنید.

اگر بخواهیم یکی از حیاتی ترین کاربرد های باتری یو پی اس را برایتان شرح دهیم، می توانیم از بیمارستان ها یاد کنیم، چرا که در بیمارستان ها اکثر تجهیزات پزشکی با استفاده از انرژی برق کار می کنند و جان هزاران نفر آدم به این تجهیزات وابسته است و یک لحظه کوتاه قطعی برق می تواند جان هزاران نفر را بگیرد. در نتیجه سیستم پشتیبان برق در یک بیمارستان، یکی از اصلی ترین تجهیزات یک بیمارستان است، تا بتواند در مواقع قطعی برق شهری و برق صنعتی، تجهیزات را روشن نگهدارد.

یکی از باتری های پر کاربرد برای استفاده در تجهیزات پزشکی، باتری 18 آمپر یو پی اس صبا است که علاوه بر این، در اماکن مختلف زیاد دیگری نیز کاربرد دارد.

تمامی این باتری ها در کارخانه صبا باتری با بالاترین سطح کیفیت تولید می کند و با مناسب ترین قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

ممکن است با مطالعه این مطلب ذهنتان به سمت طول عمر باتری های یو پی اس برود. لازم است بدانید طول عمر باتری های یو پی اس به چرخه های شارژ و د شارژ باتری بستگی دارد که به طور میانگین می توان گفت طول عمر باتری های UPS حدود چهار الی 6 سال است. اما باید بدانید که این مدت زمان متغیر است و به عوامل زیادی از جمله نحوه نگهداری شما از آنها بستگی دارد. ما در اینجا به چند مورد از نکات نگهداری صحیح باتری 18 آمپر یو پی اس صبا خواهیم پرداخت.


1. واحد یو پی اس خود را در جای خشک و خنک نصب کنید


UPS شما باید در مکانی با دمای بیش از 77 درجه فارنهایت (25 درجه سانتیگراد) نگهداری شود. هر 8 درجه سانتیگراد افزایش دما ممکن است عمر باتری شما را به نصف کاهش دهد. برای جریان هوای مناسب، حداقل 2 اینچ فضا در هر طرف دستگاه بگذارید. دستگاه یو پی اس خود را نزدیک پنجره های باز یا مناطق با رطوبت زیاد قرار ندهید.


2. باتری های جایگزین را به درستی ذخیره کنید


خرید باتری های جایگزین ایده خوبی است، اما از نگهداری باتری های یدکی خود برای مدت طولانی خودداری کنید. باتری های تازه خریداری شده تا 12 ماه قابل نگهداری هستند. باتری هایی که برای مدت طولانی نگهداری می شوند، طول عمر کمتری خواهند داشت. از دست دادن دائمی ظرفیت ممکن است طی 18 تا 30 ماه رخ دهد. برای به حداکثر رساندن طول عمر باتری های ذخیره شده، آنها را در مکانی با دمای خنک 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) یا کمتر نگه دارید.


3. باتری 18 آمپر یو پی اس صبا خود را یک یا دو بار در سال کالیبره کنید


اجرای کالیبراسیون زمان اجرا نیز عمر باتری های UPS شما را افزایش می دهد. یک یا دو بار در سال برای حفظ سلامت باتری کافی است، زیرا کالیبراسیون بیش از حد می تواند عمر باتری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. باتری های یو پی اس گران هستند، بنابراین از این اشتباه اجتناب کنید.


4. تعمیر و نگهداری منظم را انجام دهید


باتری‌هایی که کاملاً تخلیه شده‌اند باید ظرف 48 ساعت شارژ شوند تا از آسیب جلوگیری شود. مراقب وضعیت دشارژ باتری های خود باشید زیرا تخلیه بیش از حد و شارژ بیش از حد - مانند حالت چرخه هفتگی باتری - می تواند باعث مشکلات شارژ و عمر باتری کمتر شود. مقاومت داخلی باتری در نهایت به دلیل خوردگی و عوامل پیری طبیعی افزایش می یابد. اگر افزایش به 30 درصد رسید باتری خود را تعویض کنید. همچنین می توانید مقاومت داخلی را از طریق تست ظرفیت اندازه گیری کنید. افت 80 درصدی از ظرفیت اولیه آن نشانه «پخته شدن» باتری 18 آمپر یو پی اس صبا است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها