انقلابی ماندن در سلوک فردی و منش جمعی

کد خبر: ۱۳۶۷۸۸۸
تاکید مجدد رهبر معظم بر انقلابی بودن مجلس یازدهم به‌رغم وجود برخی از اشکالات در عملکرد نمایندگان، جای تقدیر و تشکر دارد. انتظار می‌رود مجلس بیش از گذشته برای تحقق توصیه‌های رهبری تلاش کند. رهبر انقلاب همواره به انتخاب مردم احترام گذاشتند و شاخص‌هایی را که مردم انتخاب کردند به‌عنوان مبنا قراردادند و در دیدار اخیرشان هم اشاره کردند که مردم با شعار‌های انقلابی نامزد‌های انتخاباتی به میدان آمدند و آن‌ها را انتخاب کردند. این مساله نشان می‌دهد مردم خواهان یک مجلس انقلابی بودند.

در عین حال رهبری اشاره هم کردند که مهم‌تر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن است. چون آنچه بعد از چهار سال، محل اعتنا و قضاوت مردم خواهد بود، این است که نمایندگان چه به‌صورت فردی و چه جمعی چقدر به آن شعار‌ها پایبند بودند. بنابراین، هم نمایندگان باید انقلابی بماند و هم هویت جمعی مجلس هم در پایان چهار سال باید به‌عنوان مجلسی انقلابی شناخته شود. معتقدم، شاخص‌هایی که رهبری درباره مجلس و نماینده انقلابی در حوزه سلوک فردی و منش جمعی و عملکرد معرفی کردند، معیار مهمی برای شناسایی انقلابی ماندن است. نماینده انقلابی نه تنها نباید مرعوب جو و فضای مسموم شود، بلکه باید در قالب جهاد تبیین ضمن بیان اقدامات انجام شده، واقعیات را به‌صورت شفاف و دقیق به مردم ارائه کند. طبعا اگر همه ظرفیت‌ها را در کنار توجه به معنویت و اخلاص در حوزه فعالیت پارلمانی تقویت کنیم ان‌شاءا... مجلس یازدهم می‌تواند کارنامه خوبی داشته باشد.

یکی از آسیب‌هایی که محل تذکر از طرف رهبر معظم انقلاب بود، موضوع ازدیاد طرح‌ها در مجلس یازدهم بود. از این رو نمایندگان باید تلاش کنند ارائه لوایح و اصلاحات از سمت دولت باشد و در غیر این صورت و با توجه به خلأ موجود ارائه طرح‌ها در قالب کار کارشناسی شده، جامع و دقیق صورت گیرد. در این زمینه، وظیفه کمیسیون‌های تخصصی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد بود.

معتقدم سال سوم مجلس، از این جهت که سال ماقبل آخر است و به‌طورمعمول سال چهارم نمایندگان درگیر فضای انتخاباتی هستند سالی کلیدی است و می‌تواند یک قله را برای مجلس یازدهم رقم بزند.

مالک شریعتی - نماینده تهران ​​​​​​​/ روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها