توسط سازمان هواپیمایی کشوری؛

آخرین مقررات سفر به ایران اعلام شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

ضوابط کرونایی برای ورود به ایران تغییر کرد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط مسافران برای ورود به کشور از نظر محدودیت های کرونایی تغییر کرده است و مسافران تنها باید یکی از شرایط مورد نظر یعنی تزریق دو دز واکسن یا تست منفی PCR را داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۶۷۳۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، میراکبر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر شرایط و محدودیت‌ های کرونایی با توجه به کاهش شیوع این بیماری در کشورهای مختلف در حال تغییر و تعدیل است. بر این اساس طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی برای ورود به کشور کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: مسافران برای ورود به ایران باید یکی از شرایط اعلام شده در گذشته را یعنی تزریق دو دز واکسن، یا تست منفی PCR را داشته باشند. اما باید از آخرین دز تزریق شده وا کسن حداقل ۱۴ روز و از تست منفی PCR حداکثر ۷۲ ساعت گذشته باشد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که کدام کشورهای خارجی محدودیت‌ های کرونایی را تعدیل یا حذف کرده‌اند؟ گفت: تاکنون تنها اتریش نسبت به برداشتن محدودیت‌ های کرونایی برای مسافران ورودی‌اش اقدام کرده و دیگر کشورها نیز پروتکل‌های جدید را به شرکت‌های هواپیمایی که به شهرهای آن‌ها پرواز دارند، اعلام می‌کنند.

رضوی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا با توجه به تعطیلی فرودگاه‌های نجف و بغداد در پی افزایش غلظت گرد و غبار در عراق آیا گزارشی از لغو پروازهای داخلی به این دلیل وجود دارد؟ اعلام کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر لغو پروازهای داخلی به دلیل شرایط جوی و افزایش گرد و غبار نداشتیم اما از همه مردم می‌خواهیم در چنین شرایطی قبل از عزیمت به فرودگاه با اطلاعات پرواز یا شرکت هواپیمایی مورد نظرشان تماس بگیرند البته همه شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند چنین تغییراتی را در پروازهایشان به اطلاع مسافران از طریق پیامک برسانند و اگر این کار را انجام ندهند مرتکب تخلف شده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها