قرارداد مشترک همکاری هنری ایتالیا و انگلستان

اروپایی‌ها علیه هالیوود متحد می‌شوند

سینمای اروپا به خصوص سینمای هنری کشور‌های قاره سبز که زمانی فیلم‌های درخشانی مانند آثار ناتورالیستی ایتالیایی را به جهان عرضه می‌کرد، تحت تأثیر صنعت فیلمسازی هالیوود مدت‌هاست از نفس افتاده‌است.
کد خبر: ۱۳۶۷۳۶۲
به گزارش جام جم آنلاین ، کشور‌های اروپایی در سال‌های اخیر تلاش‌هایی کرده‌اند صنعت سینمای خود را از زیر سلطه کامل آثار سینمای آمریکا بیرون بیاورند، اما تلاش‌های آن‌ها بدون هماهنگی و انسجام بوده و اغلب در برابر قدرت مالی و فناورانه هالیوود حرفی برای گفتن نداشته‌اند.

دو مرکز مهم فیلمسازی دو کشور ایتالیا و انگلستان که از قطب‌های مهم هنری در اروپا هستند، در یک برنامه مشترک سینمایی قصد مقابله با تولیدات هالیوودی و نفوذ آن بر سینمای بومی کشور‌های خود را دارند.
دو کمیسیون فیلم بریتانیا و ایتالیا که از مراکز دولتی این دو کشور به حساب می‌آیند، قرارداد همکاری مشترکی را امضا کرده‌اند که براساس آن، تعدادی محصول مشترک سینمایی و تلویزیونی تولید خواهندکرد. در کنار این تولیدات سینمایی و تلویزیونی، دو طرف متعهد شده‌اند امکان اکران عمومی و پخش تلویزیونی تولیدات هنری یکدیگر را در کشور‌های خود تسهیل کنند. این گام برای مقابله با تسلط محصولات هالیوودی بر دو صنعت سینما و تلویزیون ایتالیا و انگلستان برداشته می‌شود و هدف اصلی آن، حمایت از تولیدات و هنرمندان بومی و فراهم کردن شرایطی است که بتوانند طی آن محصولات خود را تولید و آماده نمایش و پخش کنند.

به گزارش جام‌جم، تحلیلگران هنری در این دو کشور قرارداد فوق را خلق شرایطی خوب و خلاقانه برای تقویت مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی کشور‌های انگلستان و ایتالیا اعلام کرده‌اند و عقیده دارند این قرارداد باعث شکوفایی تولیدات هنری و جذب بیشتر سرمایه‌های سرگردان در این رشته‌های هنری خواهدشد. براساس قرارداد جدید، تعدادی محصول مشترک بزرگ و پرسروصدا هم با حضور چهره‌های سرشناس و مشهور سینمای دو کشور در مرحله تولید قرار خواهدگرفت. یکی از نکات قرارداد که مورد توجه محافل مختلف هنری قرار گرفته، تقویت امکانات کار هنرمندان هر یک از دو کشور در کشور مقابل است. براساس این قرارداد، تولیدات هر یک از دو کشور ایتالیا و انگلستان در کشور مقابل، با معافیت‌های مالیاتی قابل‌توجهی همراه خواهدبود. استفاده بهینه از نیروی کار، موضوع دیگری است که از چشم اهل فن دور نمانده‌است. این قرارداد باعث خلق فعالیت و کار تازه برای بخش مهمی از نیروی کار هر دو کشور خواهدشد.

آدریان ووتون، مدیر کمیسیون فیلم بریتانیا در ارتباط با قرارداد مشترک کاری با ایتالیا می‌گوید: «مفتخرم چنین رابطه و همکاری مشترک درخشانی را با طرف ایتالیایی برقرار می‌کنیم. این قرارداد دوستانه زمینه‌های کاری تازه‌ای را برای هر دو طرف به وجود می‌آورد و آثار باکیفیت و ممتازی که در این زمینه تولید می‌شود، می‌تواند رقابت بسیار خوبی با تولیدات آمریکایی داشته‌باشد و باعث شکوفایی بیشتر فعالیت‌های هنری در اروپا شود. ما هدف مشترکی داریم و براساس آن به دنبال خلق موفقیت‌های جدید هستیم.»

کیکاووس زیاری - گروه فرهنگ و هنر / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها