دغدغه لئوناردو دی کاپریو چیست؟

کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد ۲۰۲۱ (COP2) ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱، به ریاست کشور بریتانیا، در شهر گلاسکوی اسکاتلند برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۳۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، رهبران 120 کشور دنیا در این اجلاس شرکت کردند، اجلاسی که بنابر نظر بسیاری از رسانه ها و کارشناسان از همین اکنون شکست خورده است.

راهپیمایی علیه اقدامات ناکافی در جریان در کنفرانس، و سایر مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی، به بزرگترین اعتراض در گلاسکو از زمان راهپیمایی‌های ضد جنگ عراق در سال ۲۰۰۳، با تجمعات اضافی در ۱۰۰ کشور دیگر تبدیل شد.

شوراهای محلی در گلاسکو و در حومه آن قول داده‌اند که ۱۸ میلیون درخت در طول دهه پیش رو بکارند اما تحقیقات کارشناسان نشان داده است که اجرای این طرحی به شدت ناکارآمد و غیرقابل اجراست.

به هرحال در این اجلاس افراد زیادی حضور داشتند. یکی از این افراد مطرح کسی نبود جز لئوناردو دی کاپریو هنرپیشه مطرح هالیوودی که البته در کنار هنرپیشه بودن خود را فعال محیط زیست هم می داند.

او که تقریبا تمامی پست های اینستاگرامی را به موضوعات مختلف محیط زیست در جهان اختصاص داده است در رابطه با یکی از دستاوردهای این اجلاس در اینستاگرام خود نوشت: «حفاظت از 30 درصد کره زمین در مهم ترین مکان ها برای تنوع زیستی و آب و هوا تا سال 2030 به جاه طلبی، نوآوری و همکاری بیشتر بین دولت ها، شرکت ها، جامعه مدنی و جوامع بومی و محلی نیاز دارد. بیانیه جدیدی که هفته گذشته در #COP26 در مورد حمایت بیشتر از حقوق مالکیت مردم بومی و جوامع محلی و حمایت از جنگل ها منتشر شد، گامی در جهت درست است.

این تعهد مشترک عمومی و خصوصی گام مهمی در جهت افزایش حمایت از اولویت های خودتعیین شده مردمان بومی و جوامع محلی و تامین یا تقویت حقوق متعارف تصدی آنها به عنوان نگهبانان برخی از دست نخورده ترین و پررونق ترین جنگل های جهان است.»

بر اساس گزارشی دیگر لئوناردو دی کاپریو یکی از اعضای متعهد به حفاظت از 30 درصد کره زمین تا سال 2030 است. اما همانطور که پیش از این ذکر شد دانشمندان و کارشناسان امر محیط زیست طرح های پیشنهادی این اجلاس را غیراصولی توصیف کردند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها