دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان بیان کرد :

در موضوع عفاف و حجاب از دستگاه های حاکمیتی شروع کنیم

جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان گیلان با حضور سردار سپهر فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح و مسئولین استانی در سالن غدیر استانداری برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۶۶۷۴۲

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،حجت الاسلام و المسلمین سرافراز در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب گیلان در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه طبق مصوبات شورای عالی فرهنگی ۳۲ دستگاه در امر عفاف و حجاب وظیفه دارند اظهار کرد : ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از این ۳۲ دستگاه است که اهم وظیفه آن نظارت برروند اجرای عفاف و حجاب در دستگاه ها است.

وی با اشاره به نظارت میدانی و بازدید از ۴۰ سازمان حاکمیتی در استان از سوی این ستاد گفت : بیش از ۶۰ نامه توبیخی به دستگاه ها و سازمان ها ارسال شده و سازمان های حاکمیتی حتی در محیط اداری خود موفق به حفظ استانداردهای عفاف و حجاب نشده اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان استمرار در روند اجرای برنامه های پیرامون عفاف و حجاب را لازم دانست و بیان کرد مردم در این زمینه نقش محوری دارند و بدون حضور مردم مسئله عفاف و حجاب قابل حل شدن نیست.


فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست با بیان اینکه باید اقدامات اساسی از جمله گفتمان‌سازی در راستای مقابله با بدحجابی صورت گیرد، گفت: استفاده از ائمه جماعات، نخبگان و روحانیت و مردم برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه یکی از نکات ضروری است در غیر این صورت با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به ورود سالانه هفت میلیون مسافر به گیلان بیان کرد: حضور گردشگران به منطقه گیلان با فرهنگ‌های متفاوت گاها می‌تواند معضل اجتماعی را افزایش دهد لذا باید حمایت‌های لازم از مرکز در جهت مبارزه با آسیب‌های عفاف و حجاب و معضلات اجتماعی انجام شود.

به گفته فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح، قوه قضائیه ملزم به برخورد با اصناف متخلف در حوزه پوشش و حجاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها