دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان بیان کرد :

در موضوع عفاف و حجاب از دستگاه های حاکمیتی شروع کنیم

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان:

زبان ستاد امربه‌معروف زبان قانون است

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه زبان ستاد امربه‌معروف زبان قانون است، گفت: مطالبه‌گری باید با سند و مدرک بوده و هیچ‌گونه اهانتی در آن انجام نشود، زیرا رفع تبعیض باید با مطالبه‌گری درست انجام‌پذیر است.
کد خبر: ۱۳۳۰۸۲۲

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد سرافراز در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان و بزرگداشت روز خبرنگار در سالن جلسات شاهد، با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره برای انتشار خبر درست به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، اظهار کرد: اصحاب رسانه صدای گویا مردم و مطالبه‌گران واقعی جامعه هستند و برای تحقق این امر به دل خطر زده و حتی از جان خود هم گذشته و بعضاً حتی جان خود را ازدست‌داده و در راه خدا شهید می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان بیان کرد: افتتاح دفاتر شهرستانی، دیدار با امامان جماعت مساجد به‌عنوان مبلغان دینی، دیدار با خانواده شهدای اگر به معروف، فضاسازی محیطی، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مستندسازی و فیلم‌برداری و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه ازجمله مهم‌ترین اقدامات ستاد امربه‌معروف است.

دبیر ستاد  امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به افتتاح دفاتر شهرستانی این ستاد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برخی از این دفاتر افتتاح و در آینده‌ای نزدیک مابقی شهرستان‌ها هم دارای دفتر شده و می‌توانند موارد موجود در شهرستان خود را پیگیری کنند.

سرافراز، نقش مردم در اجرایی شدن برنامه‌های ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را بسیار مؤثر دانست و افزود: بر اساس قانون امربه‌معروف در سه حوزه مردم به مردم، مردم به حاکمیت و حاکمیت به مردم تعریف‌شده لذا ستاد امربه‌معروف باید به این مسائل ورود کرده و به‌درستی آن را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه گشت ارشاد مسؤولان باید توسط مردم اجرایی شود، گفت: تا در جامعه‌ای مردم دنبال مطالبه درست از مسؤولان نباشند هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود به این‌ منظور ۵۰ گروه مطالبه‌گر تشکیل شده و به آنان آموزش‌های لازم داده می‌شود زیرا در این صورت مسؤولان خود را پاسخگو مردم‌ می‌دانند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان تشکیل کارگروه حقوقی تخصصی را یک اقدام مؤثر دانست و افزود: بسیاری از عامران امربه‌معروف و نهی از منکر و خبرنگاران در راه مطالبه‌گری دچار دغدغه شده و برخی‌ها برای آنان مشکلاتی را ایجاد کردند ولی تیم‌ ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با استفاده از تیم حقوقی خود به این افراد کمک کرده است.

سرافراز، با اشاره به مطالبه‌گری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گیلان در راه مبارزه با فساد بیان کرد: زبان ستاد امربه‌معروف زبان قانون بوده و اگر مسؤولی مثل اتفاقات رشت الکتریک و واگذاری برخی اراضی در منطقه آزاد انزلی از چارچوب قانون خارج شود ستاد امربه‌معروف ورود می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه رفع تبعیض و فساد فقط با مطالبه‌گری درست انجام‌پذیر است، تصریح کرد: مطالبه‌گری باید با سند و مدرک بوده و هیچ‌گونه اهانتی در آن انجام نشود، لذا در این صورت ستاد امربه‌معروف و نهی از پای‌کار بوده و از مطالبه‌گران و خبرنگاران حمایت کامل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها