سخنگوی آموزش و پرورش گفت: تغییرات کتب درسی دانش‌آموزان در سه قالب محتوا، برنامه درسی و بسته‌های آموزشی از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۶۶۴۸
به گزارش جام جم آنلاین، صادق ستاری فرد درباره تغییرات در کتاب‌های درسی دانش آموزان افزود: کتب درسی دانش آموزان برای مهرماه سال ۱۴۰۱ آماده شده است و تغییرات در کتاب‌ها برای سال تحصیلی بعدی یعنی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از مهر ماه ۱۴۰۱ بسته‌های آموزشی چند رسانه‌ای با عنوان برنامه‌های مکمل درسی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، اظهارداشت: همچنین محتوای کتاب‌های درسی، بسته‌های آموزشی چندرسانه‌ای و هم برنامه درسی در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برای دانش آموزان با تغییراتی همراه است.

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به طور کلی محتوا در سه قالب کتب درسی، برنامه درسی و هم بسته‌های آموزشی چند رسانه‌ای به عنوان مکمل و محتوای رسمی از طریق بستر مجازی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد تا به این واسطه مطالبه و دغدغه مدنظر رهبری را پوشش دهیم.

ستاری فرد با بیان اینکه سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی متولی کار تغییرات در کتاب‌های درسی است، عنوان کرد: این سازمان کار را در قالب کارگروه‌هایی آغاز کرده و پس از انجام و تصویب تغییرات، نتایج را اعلام می‌کنیم.

استفاده از ظرفیت نخبگان در تغییرات کتاب‌های درسی

وی ادامه داد: شورای تالیف سازمان پژوهش در هر درس و همه ساحت‌ها با همکاری و استفاده از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان در وزارت آموزش و پرورش، ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و مطالعات آموزش و پرورش و ظرفیت در اختیار سایر دستگاه‌ها مانند وزارت علوم و وزارت بهداشت و پژوهشکده‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و همه نخبگان عرصه تعلیم و تربیت برای گنجاندن محتوای مناسب در کتاب‌های درسی تلاش می‌کند.

سخنگوی آموزش و پرورش یادآورشد: تغییرات محتوای کتاب درسی به منظور شکوفایی استعداد دانش آموزان و رفع نیاز‌های امروز و آینده دانش آموزان انجام می‌شود و دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها