سرپرست فرمانداری سنندج گفت: دولت تصمیم گرفته در قالب کارت‌های دیجیتال یک نظام عادلانه را در اختصاص یارانه‌ها اتخاذ کند.
کد خبر: ۱۳۶۵۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، حسن عسکری ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و تبریک سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، ابراز امیدواری کرد: برکات این سفر در سطح استان ادامه داشته باشد و دستورات معظم‌له در سطح استان اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که می‌دانید اقتصاد ما مبتنی بر نظام یارانه‌ای بود، یارانه‌ای که دولت به برخی از کالاها می‌داد تا این محصولات به دست مردم برسد.

سرپرست فرمانداری سنندج عنوان کرد: سال گذشته 312 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است که عامه مردم کمترین بهره‌مندی را از این یارانه برده‌اند لذا دولت تصمیم گرفت به جای اینکه این یارانه را به واسطه‌ها بدهد مستقیم به تولیدکننده و مصرف کننده پرداخت کنند.

وی افزود: سودجویان و دلالانی که برای تامین کالاهای اساسی یارانه دریافت می‌کردند ولی این یارانه را صرف خرید کالاهای لوکس مانند ماشین‌های گران قیمت و غذای حیواناتی مانند سگ برای افراد ثروتمند می‌کردند.

عسکری اظهار کرد: دولت مشغول یک جراحی اقتصادی هدفمند برای پرداخت مستقیم یارانه‌ها به مردم و تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: امروز دولت با بهره‌گیری از ظرفیت و توان افراد صاحب‌نظر و توانمند و متخصص به بهترین شیوه هدفمندی یارانه‌ها را انجام داده است.

عسکری گفت: این یارانه طی دو ماه به صورت نقدی به حساب خانواده‌ها واریز شده و بعد از آن به صورت کالاکارت به سرپرستان خانواده‌ها داده می‌شود.

وی اضافه کرد: افراد ثروتمند به دلیل تمکن مالی یارانه بیشتری دریافت می‌کردند و این ظلم به افراد نیازمند جامعه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج اذعان داشت: دولت تصمیم گرفته در قالب کارت‌های دیجیتال یک نظام عادلانه را در اختصاص یارانه‌ها اتخاذ کند.

وی گفت: اصلاح الگوی مصرف از دیگر تاثیرات مثبت اجرای طرح حذف ارز ترجیحی و هدفمندسازی یارانه‌ها در روش جدید است.

عسکری با تاکید براینکه مردم ایران در مصرف برخی کالاها بیشترین مصرف در بین ملت‌های جهان دارند، گفت: مقابله هدفمند با قاچاق که امروز در لایه‌های مختلف جامعه وجود دارد از دیگر برکات طرح هدفمندی یارانه‌ها در شیوه جدید است.

وی اضافه کرد: دست واسطه‌گران با اجرای این طرح قطع می‌شود و تعادل در بازار ایجاد و جلوی احتکار در کشور گرفته خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه این رویه تولید را در کشور قابل توجیه تر و سوداورتر خواهد کرد گفت: این طرح کار بزرگی است و انتظار داریم مردم هم در اجرای این برنامه عظیم به دولت کمک کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سنندج تاکید کرد: امنیت غذایی مردم خط قرمز دولت است وعادلانه شدن نظام یارانه‌ای به حوزه عمران و رفاه در کشور کمک خواهد کرد.

وی گفت: افرادی که در طول این سال‌ها چندین میلیارد تومان پول این ملت را به جیب زده‌اند با اجرای این طرح منافعشان به خطر افتاده و خواهان اجرای این طرح نیستند و از هر ظرفیتی برای ایجاد اختلال در مسیر اجرای این کار بزرگ استفاده خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها