با شکایت صندوق مالی؛

حساب پرسپولیس فعلا بسته است

کارنامه فاجعه‌بار مدیرعامل پیشین پرسپولیس هر روز قطور‌تر می‌شود

دوران تلخ پسا انصاری‌ فرد!

این روزها در پرسپولیس اوضاع اصلا خوب نیست. تیم خوب نتیجه نمی‌گیرد، هرروز افشاگری جدیدی هم رخ می‌دهد! گل‌محمدی کلافه است و درویش هم دنبال معجزه. از سوی دیگر اما اخباری هست که هواداران پرسپولیس را کلافه‌تر می‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۵۸۳۶

هر روز برگ جدیدی از یک کارنامه‌ سیاه ورق می‌خورد که باعث و بانی آن کسی نیست جز محمدحسن انصاری‌ فرد،مدیرعامل اسبق سرخ‌ها.

حالا محکومیت پرسپولیس در پرونده استوکس هم برگ دیگری به افتضاحات دوران مدیریت او اضافه کرده‌است البته شاید خیلی بی‌ربط نباشد که بسیاری از رسانه‌ها از او با نام اسکندر مقدونی پرسپولیس نام برده‌اند!

کالدرون و دستیاران

گابریل کالدرون، مربی اسبق پرسپولیس بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ در دوران مدیریت ایرج عرب با مبلغ ۸۵۰ هزار یورو برای یک فصل هدایت سرخ‌پوشان را برعهده گرفت اما ماجرای این همکاری برای دوطرف اصلا خوب پیش نرفت.

انصاری‌فرد گفت که کالدرون مقصر این اتفاقات است، هواداران پرسپولیس به صفحه مجازی او حمله کردند، کالدرون نیز شرایط همکاری را فراهم ندید و با فسخ یکطرفه قرارداد خود موفق شد در فیفا ۵۸۰ هزار یورو از سرخ‌پوشان بگیرد که البته این پایان این موضوع نبود؛ چراکه این مبلغ با معوقات دستیارانش، خواکین آلبرتو و اینیگو والنسیا، هزینه دادرسی در دادگاه عالی ورزش و سود سالانه به ۸۰۰ هزار دلار رسید و عدم پرداخت این مبلغ در زمان مقرر باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخپوشان شد. البته کالدرون افشا کرد که من به ۱۰۰ هزار دلار راضی بودم اما از درون باشگاه نمی‌خواستند مشکل حل شود!

حضور گل‌محمدی و بدهی پدیده

پس از جدایی کالدرون از پرسپولیس، انصاری‌فرد تصمیم گرفت تا یحیی گل‌ محمدی سرمربی پدیده را به این باشگاه بیاورد‌. البته گل‌محمدی به‌دلیل عدم تمایل مدیریت باشگاه پدیده و قراردادش با نماینده استان خراسان رضوی نتوانست به‌راحتی به جمع سرخ‌پوشان بپیوندد اما سرانجام کادر مدیریتی پدیده مشهد با ۶ میلیاردتومان با جدایی او موافقت کردند.

انصاری‌فرد یک‌چهارم این مبلغ را پرداخت و پذیرفت بقیه را هم طی ۳ ماه آینده بپردازد .‌او در قرارداد، آپشن دیرکرد را نیز اعمال کرد و مقرر شد به ازای هر روز دیرکرد ۱۰ میلیون تومان جریمه به باشگاه مشهدی پرداخت کند. جدایی انصاری‌فرد و بی‌توجهی مدیران‌عامل بعدی باعث شد کمیته استیناف در آذر‌ماه سال گذشته، سرخپوشان تهرانی را به پرداخت هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان محکوم کند.

از اوساگونا تا رادو

انصاری‌فرد در پنجره نقل وانتقالات زمستانی مهاجمی به نام کریستین اوساگونا را جذب کرد. مهاجم اهل نیجریه که هیچ‌وقت گل‌های زده‌اش در یک فصل فوتبالی بیش از ۶ گل نبوده است با مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به جمع سرخ‌پوشان پیوست و بعد از جدایی‌اش با شکایت از پرسپولیس آنها را محکوم به پرداخت مبلغ حدود ۱۰۰ هزار دلار کرد! از سوی دیگر قرارداد سه ساله با رادوشویچ هم یکی دیگر از شاهکارهای مدیریتی انصاری‌فرد بود. در شرایطی که این گلر کروات تا پایان لیگ نوزدهم با پرسپولیس قرارداد داشت، ناگهان در میانه فصل قرارداد سه‌ساله‌ای با او امضا شد که افزایش مبلغ چشمگیری هم داشت و حالا این قرارداد دامن پرسپولیس را گرفته است. رادو اخیرا از پرسپولیس شکایت کرده و حکم ۸۶۶ هزار دلاری علیه این باشگاه گرفته است. این در حالی است که این فصل پرسپولیس از نبود یک گلر مطمئن ضربه‌های زیادی خورد و حضور رادو می‌توانست بخش زیادی از این مشکلات را حل کند.

از کت شلوار تا شرکت کارگزار

اقدامات او اما تنها به خرید بازیکن مربوط نبود، در روزهایی که پرسپولیس به شدت دچار مشکل مالی بود و حتی توان پرداخت قبوض خدمات باشگاه را نداشت، انصاری‌فرد از فروشگاهی با برندهای معتبر، اقدام به خرید کت‌وشلوار و البسه شخصی کرد و در نهایت با دستور به ذی‌حساب، هزینه این خرید از حساب باشگاه پرداخت شد! انصاری‌فرد ۲ دست کت و شلوار، جوراب و یک عدد ژاکت خرید که مجموع فاکتور آن، ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان شد. البته در این فاکتور تخفیف یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۲۰۰ تومانی هم لحاظ شد!! متمم جنجالی قرارداد علیرضا بیرانوند و قرارداد پنج‌ساله او با کارگزار باشگاه یعنی شرکت آتیه داده‌پرداز هم دارای ابهامات فراوانی بود و دردسرهای زیادی برای مدیران بعدی ایجاد کرد.

آقای انصاری‌فرد؛ دقیقا کجایی؟

این که چرا هیچ مرجعی به این داستان ورود نمی‌کند و یک بار برای همیشه گفته نمی‌شود کدام مسؤول مرجع رسیدگی به تخلفات مدیریتی و مالی مدیران سرخابی‌ها هستند به کنار، این‌که وزارت ورزش از گذشته تاکنون در چنین مواقعی منفعل است و شفاف‌سازی مالی مدیران را جدی نمی‌گیرد هم به کنار، اما چرا هیچکس از محمدحسن انصاری‌فرد خبر ندارد؟ او که در این روزها باید پاسخگو باشد، چرا سر در لاک دفاعی کرده است؟ مردم منتظر پاسخگویی شما هستند جناب آقای انصاری‌فرد.

استوکس پنجره پرسپولیس را بست

پنجره نقل‌و‌انتقالاتی تیم پرسپولیس برای چندمین بار در فصل جاری و این بار به‌دلیل ‌پرداخت نشدن مطالبات آنتونی استوکس بسته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از حکم فیفا باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات ۸۶هزاردلاری آنتونی استوکس تا تاریخ ۲ می (۱۲ اردیبهشت‌ماه) فرصت داشت اما موفق به پرداخت مطالبات این بازیکن ایرلندی نشد.

پس از این اتفاق، وکیل آنتونی استوکس در نامه‌ای به فیفا پرداخت مطالبات موکلش را از سوی پرسپولیس اعلام کرد و خواستار بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این تیم شد.

به‌دنبال این موضوع کمیته انضباطی فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس اعلام کرد پنجره نقل‌و‌انتقالاتی سرخپوشان بسته شده است. استوکس از جمله بازیکنان جنجالی بود که در دوران مدیریت انصاری‌فرد با هزاران حرف و حدیث به جمع سرخپوشان پیوست.​​​​​​​

یگانه عصاری - گروه ورزش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها