پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته هنو در نوبت تصویب هیات دولت قرار دارد. در عین حال این سازمان از امروز، سه‌شنبه (بیستم اردیبشهت ماه) پرداخت علی الحسابی مستمری‌ اردیبهشت ماه را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۳۶۵۵۵۹

حقوق بازنشستگان مدتی قرار است که افزایش یابد. حقوق بازنشستگان از اردیبهشت افزایش خواهد یافت. افزایش حقوق بازنشستگان هنوز نهایی نشده است. حقوق بازنشستگان در فروردین ماه با تغییری همراه نبوده است. در ادامه درباره افزایش حقوق بازنشستگان بیشتر بخوانید.

حقوق بازنشستگان افزایش ۵۷ درصدی خواهد داشت؟

به گزارش جام جم آنلاین پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای افزایش مستمری‌های سال ۱۴۰۱ کارگران بازنشسته هنو در نوبت تصویب هیات دولت قرار دارد. در عین حال این سازمان از امروز، سه‌شنبه (بیستم اردیبشهت ماه) پرداخت علی الحسابی مستمری‌ اردیبهشت ماه را آغاز کرد.
بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، هیات دولت به زودی افزایش حقوق کارگران بازنشسته را تصویب خواهد کرد. به محض وقوع این اتفاق، مابه التفاوت افزایش مستمری‌ اردیبهشت ماه در دو روز پایانی ماه پرداخت خواهد شد.
پیش از این اعلام شد: هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی براساس مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار، مستمری کارگران بازنشسته را افزایش داده است. این اقدام منطبق با مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است اما نهایی شدن این افزایش به مصوبه هیات وزیران نیاز دارد.
در همین راستا سازمان تامین اجتماعی نیز یکبار دیگر این موضوع را مطرح کرد: پیشنهاد مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران در سال ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی جهت طرح و تصویب در هیأت محترم وزیران ارسال شده است که به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.

از آن جایی که طبق روال و بر اساس حروف الفبا حقوق مستمری‌بگیران از بیستم هر ماه شروع و واریز می‌شود؛ لذا در راستای پرداخت به‌موقع، به اطلاع می‌رساند در ماه جاری نیز طبق ماه‌های قبل اقدام شد و مابه‌التفاوت افزایش اردیبهشت ماه برای کلیه گروه‌های بازنشستگی با وصول مصوبه هیأت محترم وزیران، طی دو روز پایان اردیبهشت ماه پرداخت می‌شود. همچنین مابه‌التفاوت فروردین ماه نیز همزمان با پرداخت مستمری خرداد و تیرماه انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها