نتایج یک پروژه میکروشبیه‌سازی جدید نشان می‌دهد

افزایش طول عمر ژاپنی ها بدون ابتلا به زوال عقل

نتایج یک پروژه میکروشبیه‌سازی جدید نشان می‌دهد که طی ۲۰ سال آینده، ژاپنی‌ها بدون زوال عقل زندگی طولانی‌تری خواهند داشت.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، محققان دانشگاه توکیو ژاپن با یک شبیه‌سازی دقیق جدید با استفاده از پایگاه داده ۴۰ میلیون نفری، آینده جمعیت سالخورده ژاپن را تا سال ۲۰۴۳ مورد بررسی قرار داده اند.

طبق این پروژه، پیش‌بینی می‌شود که افراد بیشتری عمر طولانی‌تری خواهند داشت و سال‌های کلی زندگی با زوال عقل کاهش خواهد یافت.

با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان ژاپنی با تحصیلات کمتر از دبیرستان در سن ۷۵ سال و بالاتر ممکن است به طور نامتناسبی تحت تأثیر زوال عقل و ضعف باشند.

مراقبت از افراد مسن جامعه یک دغدغه رایج در سراسر جهان است. ژاپن به خاطر سن بالای جمعیت خود مشهور است که تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

در سال ۲۰۲۰، تقریباً ۳۰ درصد از جمعیت ژاپن ۶۵ سال یا بیشتر سن داشتند، و پیش بینی نمی‌شود که این گروه سنی تا سال ۲۰۳۴ به اوج خود برسد.

مدل‌های میکروشبیه‌ سازی، مدل‌های رایانه‌ای هستند که می‌توانند تجزیه و تحلیل دقیق را به صورت فردی ارائه دهند و در حال حاضر برای پیش‌بینی سلامت جمعیت آینده در برخی کشورها مانند بریتانیا و آمریکا استفاده می‌شوند.

«هیدکی هاشیموتو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره توضیح داد: «ما یک مدل میکروشبیه‌سازی ژاپنی جدید ایجاد کردیم که ۱۳ بیماری مزمن از جمله بیماری قلبی، سکته، دیابت، افسردگی و ضعف و زوال عقل را در بر می‌گیرد. با استفاده از یک سیستم داده بسیار بزرگ، ما توانستیم یک گروه مجازی متشکل از بیش از ۴۰ میلیون نفر ۶۰ ساله و بالاتر را از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۴۳ دنبال کنیم.»

این مطالعه امید به آینده‌ای را نشان می‌دهد که در آن بسیاری از مردم زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند. ممکن است مردم بر این باور باشند که با توجه به پیری جمعیت، افزایش موارد زوال عقل اجتناب ناپذیر است. با این حال، در این مطالعه مشخص شد که در ژاپن، با وجود پیری جمعیت، انتظار می‌رود تعداد افراد مبتلا به زوال عقل طی دو دهه آینده کاهش یابد.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها