بررسی ۱۵ مطالعه شامل حدود ۵۰,۰۰۰ نفر از چهار قاره، بینش های جدیدی را در مورد تعیین میزان گام های پیاده روی روزانه که موجب بهبود سلامت و طول عمر بزرگسالان می شود ارائه می دهد.
کد خبر: ۱۳۵۷۷۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، گروهی بین المللی از دانشمندان دریافتند که برداشتن گام‌های بیشتر در روز به کاهش خطر مرگ زودرس کمک می‌کند.

به گفته محققان، برای بزرگسالان ۶۰ سال و بالاتر، خطر مرگ زودرس با حدود ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ قدم در روز کاهش می‌یابد، به این معنی که قدم‌های بیشتر از این مقدار، هیچ مزیت اضافی برای طول عمر ایجاد نمی‌کند.

«آماندا پالوچ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ماساچوست، می‌گوید: «ما دریافتیم با افزایش تعداد قدم‌ها، کاهش تدریجی ریسک مرگ اتفاق می‌افتد.»

جالب است که این تحقیق هیچ ارتباط قطعی با سرعت راه رفتن، نیافت.

این تحقیق جدید یافته‌های مطالعه دیگری را پشتیبانی می‌کند که نشان می‌دهد پیاده‌روی حداقل ۷۰۰۰ قدم در روز خطر مرگ زودرس در افراد میانسال را کاهش می‌دهد.

دستورالعمل‌های فعالیت بدنی که در سال ۲۰۱۸ به‌روزرسانی شد، به بزرگسالان توصیه می‌کند حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط در هفته داشته باشند.

گروه تحقیقاتی شواهد حاصل از ۱۵ مطالعه را بررسی کرد که تأثیر گام‌های روزانه را بر مرگ و میر ناشی از همه علل در میان بزرگسالان ۱۸ سال و بالاتر بررسی کردند. آنها نزدیک به ۵۰,۰۰۰ شرکت کننده را به چهار گروه مقایسه‌ای بر اساس میانگین گام‌های روزانه گروه بندی کردند: پایین‌ترین گروه به طور متوسط ۳۵۰۰ قدم در روز طی می‌کرد؛ گروه دوم ۵۸۰۰; سوم، ۷۸۰۰; و چهارم، ۱۰۹۰۰ قدم در روز طی می‌کردند.

بر اساس متاآنالیز، در میان سه گروه فعال بالاتر که قدم‌های بیشتری در روز برمی داشتند، خطر مرگ در مقایسه با گروهی که کمترین تعداد گام در روز را داشتند، ۴۰ تا ۵۳ درصد کمتر بود.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها