شهردار اراک گفت: مدیریت شهری در اراک نسبت به تمامی مناطق نگاهی عادلانه دارد.
کد خبر: ۱۳۶۴۳۱۹

به گزارش جام جم آنلاین از استان مرکزی، علیرضا کریمی با اشاره به اهمیت وحدت و انسجام مسئولان در استان مرکزی و کلانشهر اراک اظهار داشت: در شرایط امروز، ارائه خدمت به مردم بدون وفاق و هم افزایی مسئولان استانی و شهرستانی میسر نیست و وفاقی که امروز بین مسئولان مدیریت شهری و شورای شهر دیده می شود، طلیعه و نویدبخش اجرایی شدن پروژه های مورد نظر مردم است.

وی افزود: در زمان تحویل گرفتن شهرداری، شاهد گسست و نابسامانی در بخش های مختلف بویژه در بخش ناوگان حمل و نقل، منابع انسانی، قراردادها و پروژه ها بودیم. بسیاری از پروژه ها تقریبا ناتمام مانده بود و با مشکلات حقوقی مواجه بودند و این شرایط می طلبید که ساختارها اصلاح شود بنابراین رویکرد مسئله محور مدنظر قرار گرفت.

کریمی با اشاره به اینکه پروژه های تفریحی و توریستی شهر باقی مانده بود، افزود: مردم به شدت متقاضی تعیین تکلیف وضعیت دره گردو، پارک شهید باهنر و بام اراک(کوه مستوفی) هستند، در پروژه دره گردوه، شهرداری مالک زمین نبود و مسلما امکان جذب سرمایه گذار میسر نمی شد، بر همین اساس اقدامات لازم برای تملک زمین انجام گرفت و در بودجه ۱۴۰۱ نیز بودجه ۷۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی و تعیین تکلیف این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: زمین پارک شهید باهنر نیز در اختیار منابع طبیعی بود و مسلما در این شرایط سرمایه گذار رغبتی برای حضور نداشت. در حال حاضر مراتب کار جهت واگذاری زمین انجام شده است و سرمایه گذاری با طرح ۱۳۰۰ میلیارد تومانی نیز آماده حضور در این پروژه است، همچنین برای پروژه بام اراک و کوه مستوفی کار در حال انجام است، بازطراحی و ایجاد زیرساختها نیز انجام می شود.

شهردار اراک با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نسبت به تمامی مناطق نگاهی عادلانه خواهد داشت، افزود: در زمینه بازسازی ناوگان حمل و نقل، ۳۰ اتوبوس وارد شهر شده است و ۵۰ اتوبوس نیز در آستانه خرید است، همچنین ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال آتی در نظر گرفته شده است که قطعا با اولویت مناطق کم برخوردار تحول ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می گیرد و تلاش می کنیم ظرف یکی دو سال ناوگان را کاملا نوسازی کنیم. احداث مترو در شهرهای کمتر از یک میلیون نفر مجوز داده نمی شود و قطعا برای اراک بسیار زمانبر و پرهزینه است.

وی در خصوص وضعیت آسفالت ریزی شهر گفت: اورهال کارخانه تولید آسفالت شهرداری در حال انجام است و به تبع آن با توجه به ظرفیت شهرداری در تولید آسفالت، نباید هیچ نقطه ای از شهر از آسفالت بی بهره باشد، البته در ماه های اخیر برودت هوا باعث شده بود که عملیات آسفالت ریزی انجام نشود ولی در سال آتی با رفع مشکلات کارخانه آسفالت، معابر مناطق مختلف آسفالت خواهد شد.

کریمی در خصوص پرداخت الکترونیکی کرایه اتوبوس های شهری بیان کرد: شهرداری با شرکتی به جهت پرداخت الکترونیکی عقد قرارداد کرد، اما از سال گذشته با اتمام قرارداد، شرکت که موظف بود سوییچ این سیستم را در اختیار شهرداری قرار دهد، وعده خود را عملیاتی نکرد و این امر باعث توقف پروژه پرداخت الکترونیکی شد، البته شهرداری قرارداد جدیدی را در نظر گرفته است که براساس آن پرداخت انجام گیرد که کار به صورت پایلوت شروع شده است.

شهردار اراک اولویت کاری مدیریت شهری را اتمام پروژه های نیمه تمام دانست و افزود: در بحث فرهنگی و اجتماعی، بیشترین تاکید بر توسعه اماکن و پروژه های گردشگری و تفریحی است.

وی اضافه کرد: بودجه شهرداری در سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است که در متمم اول به ۱۲۸۸ میلیارد تومان و در متمم دوم به ۱۶۱۶ میلیارد تومان رسید و درآمد شهرداری اراک به صورت کامل محقق شد، برای سال آتی نیز بودجه مصوب شده برابر با ۱۹۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه اولیه سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

کریمی در خصوص اهم پروژه های در دست اجرای شهرداری اراک گفت: تقاطع شهید صیدی تا پایان اردیبهشت ماه اتمام می یابد، میدان امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۲ خاتمه می یابد، مشکلات حقوقی پروژه مجتمع آفتاب حل شده است و امیدواریم در سال آینده اتمام یابد، پروژه بلکس باکس پارک شهر، سالن زورخانه شهر، ساختمان مناطق دو و سه شهرداری، باغ موزه دفاع مقدس نیز در دست ساخت هستند، همچنین به صورت مستمر اعتباراتی برای بازار تاریخی اراک هرساله اختصاص می یابد.

وی در خصوص ابیاری فضای سبز با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان از آب شرب استفاده نمی شود و گفت: 250 لیتر از پساب فاضلاب شهر اراک در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا در آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار گیرد، همچنین به تدریج به سمت آبیاری قطره ای پیش میرویم. البته سرانه فضای سبز در اراک به بیش از 26 مترمربع می رسد که به صورت متوازن در شهر توزیع نشده است و میتوانیم با تملک زمین در مناطق مختلف شهر، گسترش فضای سبز و پارک های کوچک و موضوعی مفهومی از جمله پارک کودک، سالمند، صنعت، انرژی، بانوان شماره 2 و ... را رقم بزنیم، ولی با این وجود از استانداردهای کشور جلوتر هستیم.

شهردار اراک با اشاره به اختصاص بودجه ای برای تاسیس شهرک سلامت در شهر، گفت: اجرای طرح جامع میدان شهدا بسیار دشوار است و شاید سال ها زمانبر باشد و مسلما تبدیل میدان اصلی شهر به محیطی با شرایط بصری مناسب سخت است، البته اقداماتی چون احداث پیاده راه در حال انجام است ولی تا زمان اجرای طرح جامع، این منطقه ساماندهی نخواهد شد.

 شهردار اراک تصریح کرد: شهرداری قول می دهد که در سال 1401 تحول وعده داده شده برای اراک قطعا محقق می شود.

وی در خصوص تحقق وعده شفافیت در عملکرد شهرداری اظهار کرد: شهرداری دارای سامانه عیان است که البته به روز نیست و قطعا از سال آتی این شفافیت حتی در بحث درج فیش حقوقی در سامانه انجام خواهد بود.

شهردار اراک در خصوص جذب سرمایه گذار اظهار کرد: مسلما گستره سرمایه گذاری فقط به شهرداری محدود نمی شود، در حوزه مدیریت شهری باید با روش های مناسب حقوقی و شکل های قراردادی سرمایه گذار جذب شود، هیچ کس در شهرداری اراک اجازه ندارد که امور سرمایه گذار را به تعویق بیندازد و قطعا در این دوره برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن می کنیم و از هر سرمایه گذاری حمایت خواهیم داشت.

شهردار اراک در خصوص ساماندهی زباله گردها اظهار کرد: در این راستا تفکیک از مبدا را مدنظر خواهیم داشت و با این اقدام مسئله زباله گردی قدری حل می شود.

کریمی در خصوص جذب نیرو بیان کرد: در شهرداری انواع و اقسام نیرو داریم که بخشی با پیمانکار کار می کنند و بسیاری حجمی هستند و در واقع نیروهای ما نیستند و نیروهای شرکتی هستند ولی گاهی ممکن است که برخی افراد با سفارش وارد شده باشند که امری اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها