شهردار اراک گفت: اداره "شهر دوست‌دار کودک" با هدف پیگیری و اجرای بسترهای لازم برای ایجاد این شهر در شهرداری راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۸۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علیرضا کریمی، افزود: شورای اجرایی شهر دوستدار کودک نیز با حضور صاحبنظران تشکیل شده و هر ماه نشست‌هایی برای برنامه‌ریزی و اقدامات مورد نیاز در حوزه کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند.

شهردار اراک ادامه داد: ایجاد اتاق مادر و کودک در بوستان‌ها و پایانه مرکزی شهر اراک در دستور کار شهرداری اراک قرار گرفته است.

دکتر کریمی عنوان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوعیت روز مادر، تهیه موشن‌گرافی در راستای ایمنی کودکان در روز چهارشنبه آخر سال، ایمن‌سازی و استانداردسازی وسایل بازی بوستان‌های سطح شهر اراک و برگزاری نشست آموزشی برای فرهنگ سازی حقوق شهروندی کودکان، از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای شهر دوستدار کودک است.

وی گفت: انجام مطالعات تکمیلی برای تهیه اطلس شهر دوستدار کودک، طراحی و ایجاد بوستان ویژه کودکان اوتیسم، طراحی و ایجاد بوستان اختصاصی کودکان با نام بوستان مطالعه کودکان، برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با حوزه کودکان، از برنامه‌های آتی شهرداری اراک است.

شهردار اراک افزود: دریافت عنوان شهر دوستدار کودک دارای شاخصه‌هایی است که این شهرداری در حال حاضر در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاندید شدن شهر اراک به عنوان شهر دوستدار کودک است.

دکتر کریمی اظهار داشت: تاکنون مطالعه اطلس کودکان در شهر اراک صورت نگرفته و اطلاعات کامل و جامعی در خصوص کودکان وجود ندارد که نیاز است این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: عدم وجود سمن‌های فعال در حوزه کودکان از دیگر مشکلات است تا انتظار این بخش نیز تقویت و پررنگ شود.

شهردار اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: بازدید نقطه به نقطه شهر اراک با حضور معاونان و مسئولان مختلف شهرداری اراک از ۲ روز گذشته به منظور شناسایی و رفع مسایل و مشکلات شهری در بخش‌های مختلف از جمله ایمنی، آسفالت، فضای سبز و پسماند آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دکتر کریمی اظهار داشت: در راستای اجرای این برنامه، روزانه چندین نقطه شهر اراک از ساعت ۶ و نیم صبح تا حدود ۱۰ صبح از نزدیک بازدید و دستورات و تصمیم‌گیری‌های لازم برای رفع مشکلات موجود در محل انجام می‌شود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها