مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیع وزارت صمت خبر داد

الزامی شدن درج قیمت روی موبایل، تبلت و لپ‌ تاپ

مدیرکل نظارت بر شبکه‌های توزیع وزارت صمت گفت: در مرحله پنجم طرح «خرید شفاف» کالا‌های وارداتی مانند تبلت، موبایل و لپ‌تاپ نیز مشمول درج قیمت واردکننده و مصرف‌کننده می‌شوند.
کد خبر: ۱۳۶۳۱۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، محسن حسین‌لویی گفت: از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ همه کالا‌های وارداتی از جمله موبایل، تبلت و لپ تاپ غیر از موارد استثنا مشمول درج قیمت وارد کننده و مصرف‌کننده شده اند.

طرح «خرید شفاف» که هدف آن جلوگیری از گران‌ فروشی و کنترل قیمت عنوان شده است، در ۶ مرحله تعریف شده که پیش از این ۴ مرحله آن اجرا شده و مرحله پنجم آن نیز از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ اجرایی شد. در هر مرحله از اجرای طرح خرید شفاف تعدادی اقلام کالا‌هایی به طرح اضافه و مشمول درج قیمت می‌شدند، اما در مرحله پنجم این طرح، همه کالا‌ها مشمول اجرای طرح درج قیمت کالا می‌شوند ضمن اینکه در این مرحله برخی از گروه‌های کالایی مستثنی هستند.

پیش از این محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفته بود: مرحله نخست این پروژه از ۲۷ آذرماه سال گذشته شروع شد و پروژه مرحله‌به‌مرحله پیش رفت و در چهار مرحله به‌طور تقریبی ۱۴ هزار قلم کالا مشمول طرح شدند.

به گفته مفتح، همه کالاهای باقیمانده که حدود ۵۰ هزار قلم کالا است به‌جز ۱۳ گروه کالایی، مشمول طرح مرحله پنجم می‌شوند و قیمت تولیدکننده در کنار حداکثر قیمت مصرف‌کننده روی آن‌ها درج خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها