شهردار ساوه

برای گرفتن حق شهروندان ساوه مرز نمی شناسیم

شهردار ساوه گفت: برای گرفتن حق مردم ولایتمدار و خوب ساوه از اعتبارات ملی و دولتی مرز نمی شناسیم و تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات این شهر بکار گرفته ایم.
کد خبر: ۱۳۶۲۸۱۸

به گزارش جام جم آنلاین دکتر یوسفیان در جلسه بررسی راهکارها جهت تحقق بودجه یک هزار و پنجاه میلیارد تومانی شهرداری در سالجاری که در صحن شورای اسلامی شهر برگزار شد، افزود: بودجه امسال شهرداری ساوه نسبت به گذشته 117 درصد افزایش داشته است لذا باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق این بودجه در سال جاری عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه سهم هزینه های جاری شهرداری از این بودجه ۲۲ درصد و عمرانی ۷۸ درصد پیش بینی شده است، اظهار داشت: شناسایی راهکارها برای افزایش درآمد و منابع جدید مالی در حال بررسی است و شهرداری باید با اقتدار از حقوق خود مطالبه گری کند.
وی ادامه داد: برخی گمان می کنند که این رقم بودجه هم اینک موجود است لذا گاها انتظارات کمک های مالی از شهرداری دارند اما این در حالی است که این درآمد پوششی شهر است که با تلاش و تدبیر مدیران و نیروهای شهرداری و حمایت شورای اسلامی شهر باید تا پایان سال محقق شود.
دکتر یوسفیان تصریح کرد: برای تحقق بودجه سالجاری، شهرداری باید ماهانه حدود 83 میلیارد تومان درآمد کسب کند و امیدواریم که تمام تلاش شورا و شهرداری معطوف به تحقق بودجه تا پایان سال باشد.
وی با بیان اینکه برای تحقق بودجه شهرداری، جذب اعتبارات دولتی از برنامه های مهم ما بوده است، گفت: در اولین دیدار خود با دکتر جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در آذرماه سال گذشته، موضوعات مهمی از جمله لزوم نوسازی ماشین آلات مستهلک شهرداری، تخصیص اعتبارات بلاعوض و کم بهره برای اجرای پروژه های درآمدزا و اختصاص قیر رایگان به ساوه به دلیل شرایط ویژه این شهر مطرح شد.
دکتر یوسفیان ادامه داد: ساوه به دلیل دارا بودن مناطق حاشیه نشین شرایط خاصی به جهت نیاز به آسفالت معابر خاکی دارد و این درحالی است که قیمت بالای خرید قیر ، فشار زیادی را بر بودجه شهرداری تحمیل می کند بنابراین به شدت پیگیری جذب اعتبارات ملی و دولتی از ستاد بازآفرینی شهری و وزارت کشور برای دریافت قیر رایگان هستیم.
وی یادآور شد: ساوه در حال حاضر دارای 20 کیلومتر معبر خاکی با عرض 4 متر به بالا است و 700 هکتار از معابر آن در محدوده خدمات شهری نیازمند روکش آسفالت می باشند که گام اول برای انجام این مهم تهیه قیر است که خوشبختانه دستورات لازم از وزارت محترم کشور در این خصوص گرفته شده است.
دکتر یوسفیان ابراز داشت: همچنین در آزمون استخدامی سال گذشته شهرداری ساوه تعداد 42 نفر پذیرفته شده اند که به دلیل بلاتکلیفی 8 نفر از آنان در انجام این کار نیز وقفه ایجاد شده بود لذا در دیدار هفته جاری خود با دکتر جمالی نژاد دستور تعیین تکلیف این 8 نفر نیز گرفته شد.
وی تصریح کرد: همچنین بر اساس رایزنی با وزارت محترم کشور توانستیم یک دستگاه آتش نشانی با توجه به لزوم راه اندازی ایستگاه شماره 5 آتش نشانی ساوه اخذ کنیم و برای سایر ماشین آلات نیز قول های مساعدی گرفته شده است.
وی همچنین دریافت موافقت وزارت کشور برای تخصیص اعتبارات بلاعوض و تسهیلات4 درصد برای اجرای پروژه های مشارکتی سرمایه گذاری با شهرداری را از دیگر اقدامات اخیر خود عنوان کرد.
یوسفیان افزود: امیدواریم با تحقق بودجه سال ۱۴۰۱ و اجرای برنامه های پیش‌بینی شده، ساوه به شهری توسعه‌یافته برای زندگی بهتر شهروندان متدین خوب و ولایتمدار این شهر تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها