برای نورپردازی سقف پذیرایی روش های متفاوتی وجود دارد. ولی هیچ کدام از این روش ها به تنهایی نمی توانند آن نوری که برای یک پذیرایی مناسب است را تامین کنند.
کد خبر: ۱۳۶۲۵۰۵
 
بهترین روش برای نورپردازی سقف پذیرایی چیست؟
 
پس ترکیب چند روش از نورپردازی ، هم می تواند نوری که مد نظر شما است را تامین کند و هم می تواند یک نور ملایم را متناسب با دکوراسیون منزل شما فراهم کند و یک معجزه از نور به وجود آورد. برای این که بتوانید تصمیم درست تری بگیرید و اطلاعات کاملی در رابطه با نورپردازی سقف پذیرایی داشته باشید، می توانید با مشاوران شرکت نورپردازی مینفری که یکی از با تجربه ترین و بهترین شرکت های نورپردازی است تماس حاصل فرمایید.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی هایی که یک خانه و فضا را خاص و منحصر به فرد می کند، نورپردازی سقف پذیرایی است. نورپردازی در همه قسمت های خانه به حدی مهم است که می توان گفت یک قسمت بسیار مهم از دکوراسیون یک خانه به شیوه نورپردازی آن مرتبط است. نورپردازی صحیح باعث بهتر دیده شدن نمای داخلی خانه و همچنین زیبا تر جلوه دادن اسباب منزل می شود. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع روش های نورپردازی سقف آشنا کنیم.


معرفی انواع روش های مختلف برای نورپردازی سقف پذیرایی


امروزه برای نورپردازی سقف روش های متفاوتی وجود دارد که تنوع آن از مدل های قدیمی خیلی بیشتر است. این لامپ ها هم داخل سقف کار می شوند که به آن ها لامپ های توکار گفته می شود و هم مدل آویز آن ها وجود دارند. مدل های مخفی هم هستند که بر روی سقف مخفی می شوند و فقط نور آن ها مشخص می باشد. این نور ها جلوه بسیار زیبایی به سقف و به محیط پذیرایی می دهند.

از نورپردازی سقف برای روشن و پر نور کردن فضا استفاده می شود. همه مکان ها و فضاهایی که ما در آن زندگی میکنیم،  به وسیله نورپردازی جلوه و زیبایی بیشتری پیدا می کنند. این نورپردازی ها باید اصولی باشند و باید به این اصول حتما توجه کرد. زیرا نورپردازی نامناسب سبب خستگی چشم و حتی ضعیف شدن آن می شود. البته مناسب بودن یا نبودن یک روش از نورپردازی بیشتر بستگی به کاربری آن فضا دارد. مثلا یک شیوه از نورپردازی برای یک مکان بسیار مناسب است و باعث زیبایی و جلوه بیشتر فضای آن می شود ولی همان روش در یک مکان دیگر باعث اذیت شدن چشم ها شود.
 

بهترین روش برای نورپردازی سقف پذیرایی چیست؟بهترین روش برای نورپردازی سقف پذیرایی
 


انواع نورپردازی سقف


در ادامه با روش های نورپردازی سقف آشنا می شوید:


نورپردازی عمومی سقف


 یکی از پر کاربرد ترین روش های نورپردازی سقف، نورپردازی عمومی است. این روش تقریبا سراسر فضا را روشن می کند و تابش ملایمی دارد. همانطور که از اسمش مشخص است نورپردازی عمومی بیشتر مناسب مکان هایی است که عمومی هستند. ولی برای روشن کردن یک تکه یا یک قسمت خیلی مناسب نمی باشند. این نور را می توان در مکان هایی مثل نشیمن که عمومی تر است استفاده کرد. نورپردازی عمومی توسط لوستر ها و لامپ های توکار اجرا می شود.


نورپردازی وظیفه ای سقف


 نورپردازی وظیفه ای در مقابل نورپردازی عمومی متمرکز تر می باشد. این نورپرداری سقف بیشتر  برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که بخواهید یک کار دقیق را انجام دهید.  نورپردازی وظیفه ای را با نام نور اداری هم می شناسند. معمولا افرادی که می خواهند مطالعه کنند یا کاری را با دقت انجام دهند به نور وظیفه ای احتیاج پیدا می کنند.


نور پردازی محیطی سقف


این نورپردازی به وسیله چراغ های آویز اجرا می شود. تجهیزات نورپردازی مثل حباب ها و یا لوستر ها به فضا نور محیطی می دهند. این تجهیزات هم عملکرد خوبی دارند و هم از نظر زیبایی دکوراتیو هستند.
 
بهترین روش برای نورپردازی سقف پذیرایی چیست؟نورپردازی سقف با چراغ های خطی
 


نورپردازی خطی سقف چیست؟


نورپردازی  خطی امروز در معماری و همچنین در طراحی داخلی طرفداران زیادی پیدا کرده است. نورپردازی سقف به شیوه خطی یکی از شیوه های روشن کردن محیط به صورت مدرن و شیک می باشد. نورپردازی خطی بیشتر مورد پسند طراحانی است که به طرح های ساده علاقه دارند. این نورپردازی بیشتر در دکوراسیون های مینیمال مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ های خطی از نظر زیبایی بسیار مدرن هستند و به نسبت لامپ های قدیمی نور بیشتر و کارایی بهتری دارند. مصرف انرژی این لامپ های خطی کم تر است ولی نور بیشتری دارند و طول عمر آن ها هم بیشتر است.


مزایای نورپردازی با چراغ خطی:


·        به وجود آوردن حس مدرن در فضا

·        قابلیت استفاده در محیط های متفاوت مثل دکوراتیو و عمومی

·        داشتن طرح های مختلف

·        به صرفه ترین و ارزان ترین نورپردازی در دکوراسیون

·        زیبا شدن و دلپذیر شدن فضا

·        به وجود آوردن یک محیط آرام


معایب نورپردازی خطی:


بسیاری از افراد که به خرید و استفاده نورهای خطی علاقه دارند، تمام جزئیات مربوط به نورپردازی خطی را به دست می آورند و سپس اقدام به خرید می کنند. اگر به طور کلی بگوییم نورهای خطی هیچ معایبی ندارند. اگر یک نور با کیفیت و بی نظیر را از تامین کنندگان با تجربه و معتبر مثل مینفری تهیه و اجرا کنید هیچ عیب و نقصی در نورپردازی خطی پذیرایی خود نخواهید داشت.

برای دیدن انواع چراغ خطی در اینجا کلیک کنید.
 
 
بهترین روش برای نورپردازی سقف پذیرایی چیست؟
نورپردازی سقف به کمک لوستر
 


نورپردازی سقف با لوستر و چراغ های آویز


یکی از محبوب ترین روش های نورپردازی سقف، استفاده از لوستر ها و چراغ های آویز است. امروزه بیشتر مردم برای نورپردازی منزل و همچنین هال پذیرایی خود از لوستر ها استفاده می کنند. لوستر به چراغ های آویز داری گفته می شود که چند شاخه ای هستند و به هر شاخه لامپی متصل است. این لامپ ها باعث روشنایی فضا می شوند. نورپردازی لوستر ها و چراغ های آویز دار به صورت مستقیم می باشد و نور به صورت مستقیم باعث روشن کردن فضا می شود.


مزایای استفاده از لوستر و چراغ های آویزدار


·        لوستر ها به نسبت نورپردازی های دیگر خیلی فضا را شکیل تر و شیک تر می کنند.

·        لوستر های سقفی تنوع بسیار بالایی دارند و تقریبا در همه مکان ها می توان از آن استفاده کرد.

·        بعضی از لوستر ها لامپ هایled  دارند و همین قابلیت باعث مصرف کم تر انرژی می شود.

·        این لوستر ها را خیلی راحت و آسان می توان نصب کرد و دردسر ندارند.

·        در صورت خرابی به راحتی می توان آن ها را تعمیر کرد. یعنی می توان به راحتی لامپ سوخته شده را تعویض نمود.

لوستر ها هم مانند لامپ های خطی معایبی ندارند و با یک خرید مطمئن و با کیفیت خوب می توانید به وسیله لوستر نورپردازی سقف پذیرایی خود را انجام دهید.
 
 
بهترین روش برای نورپردازی سقف پذیرایی چیست؟نورپردازی هالوژنی
 

نورپردازی سقف با استفاده از چراغ پنلی و هالوژن

یکی از محبوب ترین روش ها برای نورپردازی سقف پذیرایی استفاده از هالوژن است. بهره گیری از هالوژن و چراغ پنلی زیبایی بسیار زیادی به فضای خانه می دهد. این هالوژن ها در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید و عرضه می شوند. شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود رنگ هالوژن را انتخاب کنید.


مزایا و معایب لامپ های هالوژنی


یکی از مهم ترین مزیت های لامپ های هالوژنی مصرف کم آن است که باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. این لامپ ها نور بسیار خوبی را در فضا پخش می کنند و آرامش خاصی به محیط می دهند. هالوژن ها را می توان در تمام نقاط خانه مثل هال پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و راهرو استفاده کرد. همچنین این لامپ ها قیمت مناسبی دارند و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

و اگر بخواهیم در رابطه با معایب لامپ های هالوژنی صحبت کنیم می توان گفت این لامپ ها بعد از شکستن از خود گاز های سمی خارج می کنند. پس بعد از شکست این لامپ ها نباید به آن ها به طور مستقیم دست زد.


برای اجرای نورپردازی روی سقف باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 
1.     بهتر است در فضاهایی که از آینه زیاد استفاده شده از نور کم تری استفاده شود؛ زیرا نور در آینه ها انعکاس پیدا می کند.

2.     حتما باید قبل از نورپردازی سقف، ارتفاع سقف را مورد توجه قرار دهید و سپس متناسب با آن شیوه نورپردازی را انتخاب کنید.

3.     بهتر است در فضاهایی که دکوراسیون کلاسیک دارند از لوستر استفاده شود. فضا هر چقدر کوچک تر باشد باید از لوستر کوچک تری استفاده کرد.

4.     اگر می خواهید فضا های کوچک را نورپردازی کنید، از نورپردازی های ساده استفاده کنید.
 

کلام آخر

در این مقاله به شما گفتیم که نورپردازی سقف پذیرایی چقدر اهمیت دارد؛ زیرا روشنایی پذیرایی باید به حدی باشد که زیبایی خانه و دکوراسیون را نشان دهد و باعث جلوه بیشتر اشیاء خانه شود. بنابراین بهترین روش برای روشنایی پذیرایی نورپردازی است. باید برای نورپردازی خانه به امکانات و همچنین فضای محیط توجه کنید. تا در نهایت یک نورپردازی عالی برای منزل خود داشته باشید.
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها