یکی از اصلی‌ترین نکات در طراحی داخلی در نظر گرفتن نور کافی برای فضاست. بسیار مهم است که محیط را به شکلی چیدمان کنید که فضای باز کافی در دسترس و نور محیط نیز برای انجام کارهای مختلف، مناسب باشد.
کد خبر: ۱۳۴۹۴۷۵
نورپردازی مناسب می‌تواند تا حد زیادی، فضا را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد و همچنین سبب ایجاد هماهنگی و تناسب بین اجزا شود اما این به معنای استفاده بیش از اندازه از منابع روشنایی نیست بلکه ایجاد تعادل، هدف اصلی استفاده از آنهاست. لوستر و انواع آن منابع روشنایی هستند که اگر درست و به جا مورد استفاده واقع شوند ما را به این هدف نزدیک خواهند کرد.

در این مقاله سعی داریم نکاتی مربوط به انتخاب و خرید لوستر را بیان کنیم تا با آگاهی بیشتری بتوانید برای فضای مورد نظر خود یک لوستر مناسب و زیبا تهیه کنید.
 
 
نکاتی که پیش از خرید لوستر باید بدانیم.
 


انواع لوستر بر اساس متریال


برای آنکه لوستر مناسبی انتخاب کنیم لازم است تا شناختی از انواع لوستر داشته باشید. شناخت انواع منابع روشنایی کمک می‌کند تا سبک دلخواه خود را در دکوراسیون و چیدمانتان اجرا کنید. یکی از تقسیم بندی‌هایی که برای لوستر وجود دارد متریال یا مواد به کار رفته در ساخت آنهاست. با هم تعدادی از آنها را خواهیم شناخت.


لوستر کریستالی یا شیشه‌ای


لوسترهای شیشه‌ای و کریستالی تاریخچه‌ی طولانی دارند و از دیرباز در مکان‌های مجلل و باشکوه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. این لوسترها را بیشتر در قصر، کاخ و مکان‌های مذهبی استفاده می‌کردند زیرا درخشندگی آنها باعث میشد شکوه این مکان‌ها بیشتر و نمایان‌تر شود. هنوز هم لوسترهای کریستالی این ویژگی را با خود به همراه می‌آورند. بنابراین اگر شخصی به سبک کلاسیک و مجلل علاقمند باشد می‌تواند یک لوستر کریستالی امروزی برای فضای خود انتخاب کند.

شاید با شنیدن لوستر کریستالی، چلچراغ‌های بزرگ قدیمی را به یاد آورید در حالیکه طراحی‌های جدید و امروزی در این لوسترها انقلابی به پا کرده است. ترکیب کریستال و شیشه با متریال گوناگون همچون فلزات مختلف (طلا، نقره، استیل، برنج و...) در لوستر سقفی، چراغ آویز، لوستر خطی و دیگر مدل‌های لوستر، ترکیبی زیبا و منحصربه فرد ایجاد کرده است که کمتر کسی است که از مشاهده آنها لذت نبرد.
 

پیشنهاد طراحان دکوراسیون در خصوص مکان‌های مناسب برای نصب لوستر کریستالی:

سالن‌های بزرگ
 
لابی یا ورودی
 
اتاق غذاخوری
 
اتاق‌هایی تاریک که به نور زیاد نیاز دارند
 
 
نکاتی که پیش از خرید لوستر باید بدانیم.
 


لوستر فلزی


لوسترهای فلزی از قرن ۱۶ میلادی مورد توجه قرار گرفتند و تا به امروز نیز طرافداران خود را دارند. اگرچه می‌توان آنها را جزو لوسترهای کلاسیک دانست اما اکنون تحولاتی که در طراحی لوستر فلزی مشاهده می‌کنیم آنها به لوستر مدرن نیز مبدل کرده است. در واقع شکل‌های هندسی و انتزاعی که این روزها در طراحی لوسترهای فلزی مشاهده می‌شود سبک مدرنی به آنها بخشیده است.

در لوسترهای سقفی، خطی، آویز و چراغ دیواری و... می‌توان فلزات مختلف را دید که عمدتا در رنگ‌های مشکی، طلایی، برنزی و استیل وجود دارند.


لوستر با متریال طبیعی


اگر می‌خواهید یک دکوراسیون مینیمال، روستایی و یا ساحلی داشته باشید، برای انتخاب منبع روشنایی مناسب بهتر است قبل از هر چیزی به سراغ متریال طبیعی بروید. چرا که نصب لوستری با متریال طبیعی باعث می‌شود فضایی صمیمی و شیک داشته باشید.

لوستری ساخته شده با چوب، بامبو، پارچه و یا چرم نشان از یک انتخاب هوشمندانه دارد. علاوه‌بر اینها، امروزه طراحی و تولید لوسترهایی با استفاده از سنگ طبیعی، کنف و طناب نیز بسیار مرسوم شده است و این تنوع سبب شده تا شما حق انتخاب زیادی برای دستیابی به دکوراسیون دلخواهتان داشته باشید.

به طور کلی استفاده از متریال طبیعی در لوستر، محیط را طبیعی و گرم به نظر رسانده و کمک می‌کند چیدمان شما بی‌نقص و مبتکرانه به چشم آید.
 
 
نکاتی که پیش از خرید لوستر باید بدانیم.
 


۵ باید در انتخاب و خرید لوستر


۱-برای داشتن یک محیط روشن و گرم از تکنولوژی کمک بگیرید.


اگر قصد خرید لوستر دارید و می‌خواهید یک لوستر درخشان داشته باشید، دقت نمایید تا لوستر منتخب شما امکان استفاده از لامپ‌های کم مصرف را داشته باشد. لامپ‌های ال ای دی و اس ام دی با مصرف انرژی کمتر و درخشندگی بیشتر، بهترین گزینه برای خرید محسوب می‌شوند.

با این لامپ‌ها ضمن آنکه از روشنایی کافی بهره‌مند می‌شوید، هزینه‌های مربوط به مصرف برق را نیز کاهش می‌دهید. لامپ‌های جدید طیف رنگی متنوعی دارند (سفید، آفتابی و مهتابی) به اضافه‌ی اینکه امکان کنترل از راه دور و یا تنظیم میزان نور نیز بر روی این لامپ‌ها قابل پیاده‌سازی است.


۲- لوستر متناسب با سبک و سلیقه‌تان انتخاب نمایید.


توجه به عناصر و جزئیاتی که در فضای شما وجود دارند، یکی از مهم‌ترین بایدهای این بخش است. سعی کنید لوستری را انتخاب کنید که متناسب با سبک چیدمان شما باشد. بدیهی است برای دکوراسیونی با مبل‌های سلطنتی و کلاسیک، لوستر فلزی مدرن توصیه نمی‌شود چرا که تناقض ایجاد شده جلوه مطلوبی ایجاد نکرده ضمن آنکه جزئیات به زیبایی که باید دیده نخواهند شد.

لوستر به عنوان نقطه کانونی، کمک می‌کند تا سایر اجزای دکوراسیون به خوبی دیده شوند و یا نقص‌های طراحی کمتر به چشم آیند.


۳- هرگز بدون توجه به ارتفاع سقف، لوستر انتخاب نکنید.


یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در رابطه با انتخاب لوستر وجود دارد، عدم توجه به ارتفاع سقف است. این اشتباه ممکن است همه چیز را خراب کند و شما را به نتیجه مطلوب نرساند.

پیش از انتخاب لازم است بدانید سقف سالن شما کوتاه، متوسط یا بلند است. برای هر کدام از این موارد مدل خاصی مناسب می‌باشد. برای مثال لوستر سقفی که بدون هیچگونه آویزی به سقف متصل می‌شود، بیشتر برای مکان‌هایی با سقف کوتاه مناسب بوده و بالعکس لوستر آویزی برای مکان‌هایی با سقف بلند انتخاب ایده‌الی است.


۴- لوستری بخرید که همیشه ترند روز باشد.


اگر می‌خواهید لوستری تهیه کنید که تا مدت‌ها آن را تغییر ندهید پس بیشتر جستجو کنید و سبک‌ها و مدل‌های مختلف را بررسی کنید تا در نهایت انتخابی بدون پشیمانی داشته باشید.

چند مدل لوستر که هرگز برایتان خسته کننده نمی‌شوند:

لوستر ریسه‌ای
 
لوستر حبابی
 
لوستر کریستالی
 
لوستر هندسی مدرن

در میان این لوسترهای پرطرفدار، هم مدل‌هایی کلاسیک و هم مدل‌های مدرن وجود دارد که برای سبک‌های گوناگون دکوراسیون طراحی و ساخته شده‌اند. بنابراین بر طبق نوع چیدمانتان می‌توانید یک لوستر ریسه‌ای مدرن یا یک لوستر کریستالی کلاسیک انتخاب کنید که تا مدت‌ها از داشتنش لذت ببرید.


۵- از فروشگاه و برندی معتبر لوستر تهیه کنید.


برای تحقق بایدِ چهارم که پیشتر ذکر شد، لازم است تا فروشگاه و برندی معتبر را برای خرید لوستر انتخاب کنید. برندی که طراحی‌های به روز با متریال با کیفیت را ارائه دهد تا به این ترتیب سال‌های سال نیازی به خرید لوستر جدید نباشد. در انتها می‌خواهیم شما را با یک برند لوستر و کالای روشنایی آشنا کنیم تا به مجموعه‌ای به‌روز و با کیفیت دسترسی پیدا کنید.

برند پارس نوران شرق، وارد کننده و تولید کننده انواع لوسترهای کلاسیک و مدرن است که کلکسیون شگفت انگیزی از لوسترها را کنار هم گردآورده تا هر سبک و سلیقه‌ای قادر به انتخاب باشد. مدل‌هایی از برترین و قدیمی‌ترین لوستر سازان ایتالیایی و فرانسوی چون لوستر باکارا، مورانو، دی مایو و مسیرو در مجموعه بزرگ پارس نوران شرق کمک می‌کند تا به راحتی به روشنایی کافی و طراحی زیبا دست پیدا کنید. با مراجعه به سایت پارس نوران شرق و یا نمایندگی‌های این برند در خیابان لاله‌زار تهران، شاهد شکوه و زیبایی کارهای این برند روشنایی باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها