به مناسبت تغییر نام ورزشگاه انزلی به سیروس قایقران

شور هواداری در «سن‌سیروس»

یادداشتی در رابطه با تغییر نام ورزشگاه بندرانزلی را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۶۲۲۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  خبر کوتاه بود و خوشحال کننده. آرزویی که چندسال پس از فوت دردناک اسطوره فوتبال ایران و آسیا تیتر خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها شد، یک جمله، به پیشنهاد باشگاه ملوان انزلی و موافقت مسؤولان شهر بندرانزلی و استان گیلان ورزشگاه تختی انزلی به سیروس قایقران تغییر نام پیدا کرد، انتظار مردم فوتبالدوست بندرانزلی و گیلان که عاشق سیروس بودند سرانجام پس از سال‌ها تحقق پیدا کرد و از این پس طرفداران و هواداران تیم فوتبال ملوان بندرانزلی پا به ورزشگاهی می‌گذارند که نام سیروس قایقران بر سردر آن نصب شده است و آنها آن را در جمع خودشان «سن سیروس» می‌نامند که برگرفته از نام ورزشگاه سن سیروی شهر میلان است.

این اتفاق خوب در مقطعی رخ می‌دهد که قوهای سفید انزلی حالا با حمایت مردم خونگرم و عاشق فوتبال شهر انزلی و همچنین مردم خوب گیلان که در همه حال به تشویق و حمایت قوهای سفید پرداخته‌اند هم اکنون در صدر جدول مسابقه‌های این دوره جام آزادگان قراردارند و به‌طور حتم با حمایت‌هایی که این روزها از سوی مسؤولان استان گیلان و مدیران ورزشی این استان از ملوان انزلی می‌شود همه مردم انزلی بسیار امیدوارند که قوی سفید باردیگر به آشیانه همیشگی خود یعنی لیگ برتر بازگردد.
به نوعی نامگذاری ورزشگاه خاطره‌انگیز بندرانزلی به نام سیروس قایقران نقطه عطف و خوشحالی جوانان این شهر شده است که این روزها در هرشرایطی و برای تحقق خواسته هواداران و مردم فوتبالدوست انزلی به ورزشگاه سن سیروس می‌آیند تا این بار ملوان‌‌ها از این طوفان عبور کنند و به جایگاه واقعی خود در فوتبال برسند، نام اسطوره فوتبال آسیا و ایران حالا برای همه شاگردان مازیار زارع امید دهنده و پرانگیزه شده است و آنها قدر لحظه‌ها و موقعیت‌ها را حالا به‌خوبی می‌دانند و زمانی که گام در مستطیل سبز ورزشگاه سیروس قایقران خواهند گذاشت خاطرات «سیروس آبای»، برای‌شان زنده می‌شود.
افتخار‌آفرینی‌های مرد بزرگ و خاطره‌انگیز فوتبال ایران که با اعتماد معلم بزرگ اخلاق مرحوم دهداری به وی‌، سیروس به عنوان اولین کاپیتان شهرستانی جایگاه خودرا در تیم‌ملی فوتبال کشورمان تثبیت کرد و موفقیت‌های زیادی را در رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی برای مردم ایران رقم زد. آری حالا سن‌سیروس به واقع متعلق به اسطوره‌ای است که سال‌ها در فوتبال ملی و باشگاهی ما آقایی کرده است و دوستداران به فوتبال هرگز گل پیروزی‌بخش او را به تیم‌ملی‌ کره‌جنوبی و صعود تیم‌ملی ایران را به فینال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن فراموش نمی‌کنند.
حالا دیگر تماشاگران و دوستداران سیروس از این پس گام در ورزشگاهی خواهند گذاشت که همه خاطرات فوتبالی ما با نامش گره خورده است و شاید تغییر نام ورزشگاه انزلی به سیروس قایقران کمترین خدمت باشگاه ملوان بندرانزلی و مسؤولان شهر انزلی و مدیران ورزشی استان گیلان به مردمی است که عاشق سیروس بودند‌. به قول سیروس‌، وقتی از او سوال کردند بهترین تیتری که رسانه‌ها برایت نوشتند و تو را خوشحال کرد  چه بود‌، با لبخندی که همواره برلب ‌داشت گفت « عجب قایقرانی دارد این ملوان » و حالا باید گفت «عجب قایقرانی دارد این انزلی ».
رسول ورزنده شمالی - گروه ورزش 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها