در گفتگو با کارشناسان از چرایی پیش‌بینی‌نشدن به‌موقع آسمان غبارآلود این روز‌ها پرسیده ایم

پیش‌بینی گردوغبار آسان نیست

کیفیت «ناسالم برای گروه‌های حساس»؛ صبح شنبه

هوای «قابل قبول» تهران است

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و با توجه به پراکندگی آلاینده‌ها و نیز کاهش تردد خودروها در صبحگاه امروز، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار دارد که با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت از کیفیت هوا کاسته خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۲۱۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه روز جمعه (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) با وزش مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

در طول روز نیز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ ها را فراهم خواهد کرد.

ازسوی دیگر با کاهش نسبی تندی باد و افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت جمعه بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین کاهش تندی باد تا صبح روز شنبه (۲۷ فروردین ۱۴۰۱) همراه با آغاز تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌ های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

تقویت ناپایداری جوی، افزایش تندی باد و احتمال بارش پراکنده در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه، کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به‌دنبال خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها