جنایات صهیونیست‌ ها با چراغ‌ سبز آمریکا و اتحادیه اروپا دوباره اوج گرفته است

حمله به «جنین» همدردی با «کی‌یف» (فیلم)

«جنین» طی روزهای اخیر به کانون توطئه و کشتار از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. گرچه برخی سازمان‌ها و نهادهای مستقل حقوق بشری در منطقه نسبت به فاجعه بزرگی که جنین با آن دست و پنجه نرم می‌کند، هشدار داده‌اند اما مقامات کاخ سفید و اتحادیه اروپا با سکوت و حمایت‌های پشت‌پرده خود، زمینه را برای بروز جنایاتی سخت در این اردوگاه فراهم کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۶۱۷۶۳

حمله به «جنین» همدردی با «کی‌یف»

اوضاع در جنین، بحرانی گزارش می‌شود. در پی تشدید درگیری‌ها در اردوگاه جنین و شهادت چهار فلسطینی به دست صهیونیست‌ها منابع محلی از اعلام بسیج عمومی در این اردوگاه برای مقابله با حملات نیروهای رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

در تازه‌ترین جنایات اسرائیل، چهار فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در بیت‌اللحم و الخلیل شهید شدند. بر این اساس، مساجد اردوگاه جنین آماده‌باش و بسیج عمومی برای مقابله با حملات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

خانواده شهید رعد حازم، مجری عملیات اخیر تل‌ آویو اعلام کرد، رژیم صهیونیستی تهدید کرده اگر پدر رعد ظرف دو ساعت خود را تحویل ندهد به اردوگاه جنین حمله می‌کند.

نیروهای اسرائیلی یکشنبه به روستای یعبد در استان جنین حمله کردند تا تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کنند. باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد نیروهای اسرائیلی، ۲۵فلسطینی را در کرانه‌باختری بازداشت کردند که نصف آنها از استان جنین بودند.

در این میان، سازمان ملل متحد مانند همیشه در برابر جنایات رژیم اشغالگر قدس در جنین، طولکرم و کرانه باختری سکوت کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد که در همان ساعات نخستین جنگ اوکراین از مقامات روسی خواسته بود به نام انسانیت جنگ را متوقف سازند، مانند پیشینیان خود بان کی‌مون، کوفی عنان و دیگر دبیرکل‌های سازمان ملل متحد کمترین سخنی در محکومیت تجاوز و کشتار صهیونیست‌ها در جنین به میان نمی‌آورد.

گویا خون شهروندان اوکراینی نزد سازمان‌های به‌اصطلاح بین‌المللی نسبت به خون فلسطینیانی که در سایه سکوت و حمایت بازیگران غربی و رسانه‌هایی که تبحر خاصی در سانسور جنایات تل‌آویو دارند به شهادت می‌رسند، رنگین‌تر است.

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، رژیم‌صهیونیستی فشارها و جنایات خود را علیه فلسطینی‌ها تشدید کرده که به افزایش مقاومت فلسطینی‌ها در برابر تجاوزات و موج تازه عملیات‌های استشهادی منجر شده است.

شامگاه پنجشنبه گذشته منابع فلسطینی از انجام موفقیت‌آمیز یک عملیات استشهادی در خیابان دزنگوف، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو، خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌ها، در پی این عملیات ۹ صهیونیست زخمی و سه نفر دیگر کشته شدند. این اقدامات در واکنش به سال‌ها جنایت در فلسطین صورت گرفته است.

شهادت یک زن فلسطینی

از سوی دیگر، جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی، مجاهدین و آزادگان فلسطین در بیانیه‌های جداگانه‌ای شهادت غاده سباستین، زن فلسطینی در جنوب کرانه‌باختری به دست نیروهای اسرائیلی را محکوم کرده‌اند. حازم قاسم، سخنگوی حماس اعلام کرد: جنایت ارتش اسرائیل بیانگر رفتار تروریستی این ارتش علیه ملت فلسطین است.

این جنایت نشان می‌دهد اشغالگران قوانین انسانی را نادیده می‌گیرند و چهره نژادپرستانه و زشت آنها بیش از پیش برملا می‌شود. جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرده است: این دشمن معیارهای انسانی و اخلاقی را از دست داده است و در روز روشن به تیراندازی و اعدام می‌پردازد. خون شهید غاده اراده مقاومت برای مقابله با دشمن غاصب را افزایش می‌دهد.

استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا

اعضای اتحادیه اروپا که طی روزهای اخیر به‌صورت تمام‌قد به مخالفین جنگ اوکراین تبدیل شده‌اند و هر روز به اسنادی بعضا غیرواقعی درخصوص کشتار شهروندان در کی‌یف و ماریوپل استناد می‌کنند، در برابر جنایات اخیر صهیونیست‌ها در جنین و کرانه‌باختری رویکردی کاملا متفاوت در پیش گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا در تازه‌ترین مواضع خود در این خصوص اعلام کرده است: ما از کشته شدن یک زن فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی در بیت‌اللحم شوکه و ناراحت شدیم و به خانواده وی تسلیت می‌گوییم. استفاده از زور زیاد علیه یک غیرنظامی بی‌سلاح یک مسأله غیرقابل‌قبول است. ما خواهان تحقیقات فوری درباره این حادثه و مجازات عاملان هستیم.

همچنین اتحادیه اروپا بر لزوم جلوگیری از خشونت بیشتر در ماه رمضان، تعطیلات عید پاک مسیحیان و یهودیان در هفته آینده تاکید و نسبت به تشدید خشونت‌ها در شمال کرانه‌باختری، ازجمله حملات نظامی و درگیری‌های خشونت‌آمیز در جنین ابراز نگرانی کرد.

بااین‌حال آنچه در جریان شهادت هزاران فلسطینی طی سال‌های متمادی در غزه، کرانه‌باختری، اردوگاه جنین و ... رخ داده است، به‌وضوح نشان می‌دهد بازیگران اروپایی نه‌تنها کمترین اقدامی در راستای افشای جنایات رژیم اشغالگر قدس صورت نمی‌دهند، بلکه در محافل بین‌المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز از محکوم کردن ظاهری و اولیه جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین اجتناب می‌کنند. این همان استاندارد دوگانه ضد حقوق‌بشری در غرب است که نمونه‌های بارز آن را امروز در کی‌یف و جنین مشاهده می‌کنیم.

فلسطینیان به‌پامی‌خیزند

در شرایطی که رژیم اشغالگر قدس با حمایت غرب دست به جنایت در فلسطین می‌زند، گروه‌های مقاومت بدون کمترین چشمداشتی درخصوص اقدامات سازمان ملل متحد، خود را برای مواجهه با دشمن صهیونیستی آماده می‌کنند.

گروه‌های مقاومت با نفوذ به عمق استراتژیک رژیم اشغالگر قدس (چنانچه طی عملیات‌های اخیر شاهد آن بودیم) به‌وضوح نشان داده‌اند که تحرکات تل‌آویو را به‌خوبی رصد کرده و در مقابله با آنها نیز ذره‌ای تردید به خود راه نمی‌دهند. حتی انفعال تشکیلات خودگردان فلسطین و گروه‌های طرفدار سازش با دشمن صهیونیستی نیز تاثیری در این عزم و اراده گروه‌های مقاومت نگذاشته و نخواهد گذاشت.

تعداد بازدید : 6

 

محمد صابریان - بین الملل / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها