امام جمعه ساوه گفت: اقدام تروریستی مزدوران تفکر تکفیری در حریم مقدس رضوی که منجر به شهادت و مجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد و تبلیغ گردید، اوج زبونی و رذالت دشمنان اسلام را نشان داد.
کد خبر: ۱۳۶۱۲۳۳

به گزارش جام جم آنلاین حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه، افزود: این جنایت باید از طرف مسئولان قضایی و امنیتی قاطعانه و در اسرع وقت پیگیری شود و عاملان منحرف این جنایت به اشد مجازات برسند.

وی به بیستم فروردین ماه سال ۱۳۵۹ و قطع روابط سیاسی ایران با آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: در پی پیروزی انقلاب اسلامی ایران نظام سلطه بین المللی که در آن زمان به دو اردوگاه شرق و غرب تقسیم می شد دچار حیرت گشت و به دنبال راهی برای بازگشت به قدرت سابق خود در ایران بودند و بعد از شکست دولت موقت هر دو اردوگاه دست به مقابله با این نظام زدند و از این رو آمریکا به شیوه های مختلف تلاش می کرد نظام اسلامی را از بین ببرد.

امام جمعه ساوه اظهار داشت: راهی که دشمن در پیش گرفته است با شکست مواجه خواهد شد و از سوی دیگر فشارهایی که دشمن بر ملت ایران وارد کرده، فواید و نتایج جانبی هم برای ملت ایران داشته است.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: ایجاد حس خود باوری و استقلال، ایجاد اتکا به خود و تلاش برای پیشرفت، جدا کردن ملت ایران از وابستگی به خارج تنها قسمتی از دستاوردهای این مبارزه پر دامنه ملت ایران در راه استقلال و شرف خویش بوده است.

وی ادامه داد: کشوری که برای خاموش کردن آتش یک چاه نفت در مانده بود امروز در قعر دریاها چاه نفت زده و جزو هشت کشور برتر در انرژی هسته ای دنیا است و وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور ما قابل مقایسه با کشور هایی نیست که زیر سلطه آمریکا هستند، ما امروز روی پای خود محکم و استوار ایستاده‌ایم و با صدای رسا شعار استقلال و آزادی جمهوری اسلامی سر می‌دهیم.

خطیب جمعه ساوه به روز ملی فناوری هسته ای اشاره کرد و افزود: اکنون این فناوری هسته ای موجب عزت نظام جمهوری اسلامی است و باید از این دستاورد ارزشمند صیانت شود و در این مسیر عزتمندانه نباید یک قدم عقب نشینی کنیم چون یک قدم عقب نشینی خسارت جبران ناپذیری برای ما خواهد داشت. 

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: در برجام تنها یک دستاورد داشتیم و آن اثبات این نکته به افکار عمومی جهان بود که ملت بزرگ و فهیم ایران، اهل تعامل، تفاهم و مذاکره است و همواره پایبند به معاهدات بین‌المللی در این مقطع حساس تاریخ بوده است. سندی که برای آیندگان ثابت می‌کند این ملت در چنین برهه حساسی هرچه در توان داشت برای تعامل سازنده و دیپلماسی با جهان و کشورهای مدعی انجام داد و پای توافقی مهم و بین‌المللی را امضا کرد و نسبت به آن عهدشکنی نکرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها