شما با داشتن ویزای شنگن می توانید به مدت حداکثر 90 روز بدون نیاز به ویزای دیگری آزادانه بین کشور های حوزه شنگن سفر کنید.
کد خبر: ۱۳۵۹۸۹۷
 
همه چیز درباره ویزای شنگن، چگونه راحت به اروپا سفر کنیم؟
 
 
البته لازم به ذکر است که حتما باید قبل از پایان یافتن تاریخ انقضای این ویزا، از محدوده شنگن خارج شوید. در ادامه به معرفی انواع ویزای شنگن می پردازیم:


انواع ویزای شنگن


به طور کلی سه نوع ویزای شنگن وجود دارد که عبارتند از:

·        ویزای سینگل یا ویزای یک بار ورود.

·         ویزای دو بار ورود.

·         ویزای مولتی یا چند بار ورود.
 


قرار شنگن چیست؟


قرارداد شنگن، قراردادی است که براساس آن 26 کشور اروپایی می توانند با این قرارداد بدون ویزا در این مناطق تردد کنند. کشورهایی که شامل این قرارداد می شوند عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، سوئیس، سوئد ، اسپانیا، یونان، مجارستان، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی و اسلوونی.

شما باید برای ویزای شنگن از کشوری اقدام کنید که برای اولین بار به آن وارد می شوید و دیگر مقاصد بعدی شما مهم نیست و با این مجوز می توانید به کشورهای دیگر نیز سفر کنید.

اگر برای سفر به اروپا اقدام می‌کنید باید مدارک کاملی مبنی بر تمکن مالی، سابقه سفر و همچنین اثبات گردشگر بودن در اروپا، ارائه دهید.

اگر به هر دلیلی این مدارک کامل نباشد یا اینکه در جلسه مصاحبه، افسر مربوطه در کشور مورد نظر قانع نشود که شما حتما به کشور خود باز خواهید گشت، از ورود شما جلوگیری کرده و مهر بازگشت یا ریجکت می خورد و تاریخ این ریجکت هم در پاسپورت شما درج خواهد شد.

با توجه به موارد فوق و با توجه به سختی هایی که در مراحل گرفتن ویزای شنگن و ارائه مدارک به سفارت وجود دارد، باید سعی کنید قبل از اقدام به طی کردن این مراحل، با یک مشاوره حرفه ای صحبت کنید و اطلاعات موثقی در این باره کسب کنید.

چرا ریجکت شدن بسیار مهم است؟‌

دلیل اهمیت این موضوع این است که با درج یک مهر ریجکتی در پاسپورت شما، نه تنها نمی توانید به اروپا سفر کنید بلکه برای اقدام در دفعات بعد نیز با مشکلات جدی روبرو می شوید و رفع این ریجکتی کار راحتی نیست.

طبیعی است که در این زمینه شرکت ها و آژانس های مختلفی در حال فعالیت هستند که کیفیت فعالیت ها و تخصص و مهارتشان یکسان نیست. از این رو معتبرترین آژانسی که می توانیم در این زمینه به شما معرفی کنیم آژانس مسافرتی نیکا گشت است که با داشتن سابقه در این مسیر اختصاصی، کارشناسان خبره آن می توانند بهترین پیشنهادات را به شما بدهند. پس بهترین کار این است که قبل از هر اقدامی با کارشناسان حرفه ای نیکا گشت در این زمینه مشورت کنید تا به شما مشاوره کاملی را ارائه دهند.

این خدمات مشاوره ای کاملا به صورت رایگان عرضه می شود و می تواند مسیر شما را برای دریافت ویزا و سفری آسوده به اروپا آسان کند.

نیکا گشت علاوه بر ارائه مشاوره های تخصصی لازم درباره زیر و بم های مسافرت به اروپا و دریافت ویزای شنگن، با برنامه ریزی دقیق در انجام گشت ها و اجرای تور کامل، خاطره ای فراموش نشدنی از سفر شما به یادگار می گذارد.

شنگن پیش نیاز سفر به کاناداست

همچنین اگر به سفر توریستی و دریافت ویزای کانادا علاقه مند هستید، بهتر است بدانید برای گرفتن ویزای کانادا، داشتن ویزای شنگن راه شما را بسیار هموار می کند. پس مرحله قبل از اقدام برای ویزای کانادا، اقدام برای ویزای شنگن و سفر به اروپاست.

از سوی دیگر، شما در طول سفر نیاز به راهنمایی دارید تا مشاوران نیکا گشت در تمام مراحل سفر؛ از جمله از آغاز سفر، در طول پرواز، در فرودگاه کشور مقصد، هنگام تحویل اتاق در هتل و همچنین در گشت هایی که از کشور مورد بازدید خواهید داشت، در کنار شما باشند.

مشاوران نیکا گشت در هر لحظه پاسخگوی سوالات شما و همچنین رفع مشکلات احتمالی شما خواهند بود.

وقتی یک راهنمای حرفه ای در طول سفر با شما همراه باشد هیچگونه استرسی از سفر نخواهید داشت و با آسودگی خاطر از سفر خود لذت خواهید برد.

مشخصات کلی ویزای شنگن

شرایط اخذ ویزای شنگن به طور اجمالی به این شرح است:

·        داشتن تمکن مالی و گردش حساب 3 ماه اخیر.

·         داشتن پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و پاسپورت های قبلی.

·         عکس که کامل از روبرو باشد و با عکس پاسپورت یکی نباشد.

·         مدارک باید توسط دارالترجمه معتبر ترجمه و مهر بشوند. (مدارک توسط سفارت استعلام می شود.)

همچنین نکات دیگری هم هستند که باید در این باره مورد توجه قرار گیرد. از جمله:‌

·        زمان جواب دهی برای ویزا بین 7 تا 25 روز کاری است.

·         رایج ترین مواردی که باعث ریجکتی مسافران می شود شامل عدم تمکن مالی، ارائه مدارک جعلی و عدم اعتماد به بازگشت مسافر است.
 


با نیکا گشت شما اعتماد به نفس دارید


نیکا گشت در تمام مراحل، قبل و حین سفر در کنار شماست تا بهترین راه را به شما نشان دهد. این مسیر دوازده ساله و هزاران لبخند رضایت مسافران، اعتبار این آژانس مسافرتی است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها