گزارش «جام‌جم» از تجارت پرسود دموکرات‌های آمریکا

ملکه سقط‌جنین در کاخ‌سفید

مجلس ایالت مریلند آمریکا لایحه‌ای جنجالی درباره سقط جنین ارائه کرده است که بر اساس این لایحه، حقوق جنین از وی ساقط شده و اجازه مرگ کودک حتی ۲۸ روز پس از تولد داده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۹۳۲۹
به گزارش جام جم آنلاین، این لایحه تمام حقوق را از جنین سلب می‌کند و در صورت تایید مقامات قضایی، اجازه سقط آن را به یک مادر می‌دهد.

این لایحه همچنین از تحقیقات و مجازات‌های جنایی برای سقط جنین در هر مرحله از بارداری و مرگ‌های "پری ناتال" (perinatal) - چند هفته قبل و بعد از تولد- به دلیل "عدم اقدام" جلوگیری می‌کند. بر اساس این لایحه، یک فرد می‌تواند از پلیس به دلیل تحقیق در مورد مرگ نوزاد شکایت کند.

استفاده از واژه هایی، چون "پری ناتال" و "عدم اقدام" در این لایحه انتقادات گسترده‌ای را به دنبال داشته و جنجال بر انگیز شده است، زیرا این واژه‌ها تعابیر مختلفی دارند.

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، پری ناتال دوره بین هفته ۲۳ بارداری تا هفت روز پس از تولد نوزاد است. سایر نهاد‌ها معتقدند که دوره پری ناتال ۲۸ روز پس از تولد به پایان می‌رسد.

ویلیام اسمیت سناتور دموکرات که این لایحه را معرفی کرده است پس از انتقادات فراوان، واژه پری ناتال را از متن لایحه حذف کرده و تشکیل جلسه مجلس مریلند برای بررسی این لایحه را به تعویق انداخته است.

اولیویا سامرز، وکیل مرکز قانون و عدالت آمریکا خاطرنشان کرد: مریلند مانند هر ایالت دیگری در آمریکا، یک قانون موسوم به پناهگاه امن دارد که به مادران اجازه می‌دهد تا یک ماه پس از تولد نوزادان خود، آن‌ها را سالم، بدون هیچ سوال یا اتهامی به مراکز مشخص تحویل دهند. اما ظاهراً دموکرات‌های مریلند با به کار بردن عبارتی، چون "عدم اقدام" ترجیح می‌دهند که این نوزادان کشته شوند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها