گزارش «جام‌جم» از تجارت پرسود دموکرات‌های آمریکا

ملکه سقط‌جنین در کاخ‌سفید

حتی در کشوری همچون آمریکا هم سقط‌جنین موضوعی عادی نیست! سال گذشته بود که دیوان عالی آمریکا قانون مشهور به Roe را لغو کرد تا تصمیم‌گیری درباره حق سقط‌جنین به دولت‌های ایالتی واگذار شود. همان زمان شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی، پیش‌بینی کرد انتظار می‌رود نزدیک به نیمی از ایالت‌ها سقط‌جنین را غیرقانونی اعلام یا برای آن محدودیت‌های جدی وضع کنند.
کد خبر: ۱۴۳۲۰۱۹
نویسنده تهمینه سبحانی‌شاد - گروه جامعه

این ماجرا اما طرفداران سقط‌جنین را به خیابان‌ها کشاند و منحرفان جنسی به اسم دفاع از سقط‌جنین با شعار «بدن من، حق من»، شنیع‌ترین نمایش‌های جنسی را اجرا کردند. جالب اینجاست که دولت فدرال بزرگ‌ترین پشتیبان هردوی این جنبش‌هاست و کاملا هریس، معاون صهیونیست جو بایدن مدعی شد که دیوان‌عالی به مبانی و اصول جامعه آمریکا ضربه زده است! این اظهارات معاون بایدن، دربین‌ فعالان‌رسانه‌ای‌ و شبکه‌های‌اجتماعی، باردیگر برخی سوابق‌ مشکوک ومرموز کاملا هریس را در ماجرای سقط‌جنین داغ کرد.
یکی‌ازمهم‌ترین این سوابق، ارتباطات معاون رئیس‌جمهورآمریکا با مؤسسه‌ای به ‌نام Planned Parenthood (فرزندپروری تنظیم‌شده) در واشنگتن است که به‌صورت رسمی خدمات سقط‌جنین ارائه می‌دهد. سالانه بیش از یک‌میلیون سقط‌جنین در آمریکا روی می‌دهد و تعداد کودکانی که سالانه دراثر سقط‌جنین در آمریکا از بین می‌روند، برابر با تعداد تمامی نظامیانی است که تاکنون در کل جنگ‌های تاریخ این کشور کشته شده‌اند. ۲۲ ژانویه ۱۹۷۳ میلادی بود که دیوان‌عالی آمریکا تصمیمی تاریخی می‌گیرد برای بچه‌هایی که هنوز داخل بدن مادرشان زندگی می‌کنند. این دیوان در تصمیم خود به این رای داد که سقط‌جنین، حق زنان بر مبنای قانون‌اساسی است و به زنان اجازه ‌داد تا در چند ماهه نخست بارداری اقدام به سقط‌جنین کنند که همین تصمیم باعث کشته‌شدن بیش از ۵۰میلیون جنین در شرف تولد شد. این درحالی‌است که گروهی از مردم آمریکا، سقط‌جنین را حق مادر می‌دانند وعده‌ای معتقد هستند انسانی که متولد نشده و به‌صورت جنین است حق زندگی دارد و سقط‌جنین یک نوع قتل محسوب می‌شود؛ اما مجدد در سال ۲۰۲۲ قانون مشهور به Roe (رو علیه وید) رسما لغو شد و به هریک از ایالات اجازه داده شد تا دوباره مقررات خود را برای سقط‌جنین وضع کنند. البته پیش ازاین هم در پرونده دیگری درسال۲۰۱۶ دیوان‌‌عالی به لغو قانون مشابهی در ایالت تگزاس رای داده بود.
   
انقلاب جنسی و سقط‌ جنین
اما اگر بخواهیم به ریشه‌های تصویب قانون حق سقط‌جنین در آمریکا نگاهی بیندازیم به انقلاب جنسی می‌رسیم. آزادسازی جنسی، رواج جلوگیری از آبستنی با قرص‌های ضدبارداری، برهنگی در ملأعام و درحضور دیگران، گسترش روابط جنسی پیش از ازدواج و تبدیل آن به امری معمولی، هنجارشدن همجنس‌گرایی و ارضای میل جنسی به شکل‌های دیگر و قانونی‌شدن سقط‌جنین، نتایج انقلاب جنسی در غرب است. بحران جنسی، فساد و بی‌بندوباری در آمریکا به تولد یک‌‌میلیون‌ و ۷۱۴هزار و ۶۴۳کودک نامشروع در سال۲۰۰۷ منجر شد. در این سال، از هر ۱۰کودک متولدشده، چهار کودک نامشروع یا بدون پدر بود و این مقدار ۲۶ درصد بیشتر از سال۲۰۰۲ بود. قانون آزادی سقط‌جنین در آمریکا عمر زیادی نداشت، دیوان‌عالی آمریکا بعد از ۵۰سال قانون ممنوعیت سقط‌جنین را به وضع قبل برگرداند و به ممنوعیت این کار رای داد. این درحالی‌است که موج اعتراضات مردم در خیابان‌های آمریکا همچنان نشان از آزادیخواهی درروابط جنسی دارد. نکته قابل تامل اینجاست که طرفداران حق سقط‌جنین به گونه عجیبی با طرفداران حقوق همجنس‌بازان همپوشانی دارند. ازسوی‌دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، محلی برای به‌دست‌آوردن برتری نامزد حزب خود شده است و تصویب قوانین حساسیت‌برانگیزی همچون قانون سقط‌‌جنین می‌تواند به تشکیل دوقطبی‌های سیاسی در ایالت‌ها تبدیل شود.
   
آزادی سقط‌جنین در آمریکا
طبق قانون آزادی سقط‌جنین در آمریکا، پزشکان ملزم بودند تا این کار را تنها در بیمارستان‌هایی که دارای امتیاز بستری هستند، انجام دهند. این موضوع شکل تازه‌ای به آمریکا داد، مردم پس از تصویب آن، به دو دسته موافق و مخالف سقط‌جنین تقسیم شدند و جنبش‌های مردمی مختلفی در این خصوص شکل گرفت. البته تعداد ایالت‌هایی که به قانون منع سقط‌جنین پیوسته‌اند، درحال افزایش است. اکنون سقط‌جنین دربسیاری ازایالت‌های قرمز(جمهوریخواه) به‌شدت محدود یاممنوع است اما دراکثر ایالت‌های آبی (دموکرات)، آزادانه و در دسترس است. 
   
نقش کاملا هریس در قانون سقط جنین
با نگاه و جست‌وجویی در آمارهای بین سال۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ به‌طور متوسط سالانه یک‌میلیون سقط درآمریکا اتفاق افتاده است. جالب اینجاست که در این بین کاملا هریس که هم‌اکنون معاون رئیس‌جمهور آمریکاست، به‌عنوان سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا، همواره از منتقدان طرفداران حفاظت از جنین و حق حیات جنین است. او علیه طرح حفاظت از جنین‌های زنده‌مانده در روند سقط و به نفع طرح قانونی‌شدن سقط در ماه‌های بالای بارداری رأی داد. او موافق سرسخت حذف متمم قانونی هاید بود که دولت فدرال را از اختصاص بودجه به خدمات سقط‌جنین، مگر در مواردی که جان مادر در خطر بود یا بچه محصول تجاوز یا زنای با محارم باشد، منع می‌کند.

تجارتی به نام سقط جنین 
نکته قابل تامل این است‌که یکی از مهم‌ترین سوابق هریس، ارتباطش با مؤسسه‌ای به‌نام Planned Parenthood (فرزندپروری تنظیم‌‌شده) در واشنگتن است که به‌‌صورت رسمی خدمات مربوط به سقط‌جنین ارائه می‌دهد. ازطرفی شرکت‌های مختلفی هم به‌دلیل سود اقتصادی خوب واستقبال بی‌نظیر مردم، وارد کارزار وتجارتی به نام سقط‌جنین شدند؛ اما موسسه فرزندپروری تنظیم شده، در مدت کوتاهی به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سقط‌جنین دنیا تبدیل شد و درحالی‌که بیش از نیمی از سقط‌جنین‌های آمریکا را این شرکت انجام می‌داد. روزبه‌روز به تعداد متقاضیان سقط‌جنین در این موسسه افزوده می‌شد و از طرفی آمار مخالفان سقط‌جنین هم رو به افزایش بود. این موضوع تا جایی پیش‌رفت که در دهه۸۰ سقط‌جنین به حدی رواج پیدا کرد که مردم برخی از متخصصان را به متخصص سقط می‌شناختند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها