موانع راه آهن شلمچه - بصره برطرف شد

زائران ایرانی با قطار به کربلا می‌رسند

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: با احداث راه آهن شلمچه با بصره و رفع موانع موجود بین ایران و کشور عراق به زودی زائرانی ایرانی از طریق راه آهن به کربلا می‌رسند.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، میعاد صالحی گفت: با احداث خط ریلی شلمچه – بصره است ارتباط ریلی ایران با عراق برقرار می شود و به کمک آن امکان بهره مندی اجتماعی و اقتصادی و منافع اقتصادی ریلی برآمده از اقتصاد ریلی برای هر دو کشور و مردم ایران و عراق فراهم می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت راه آهن با احداث این مسیر زائران ایرانی می توانند از اقصی نقاط ایران با قطار و از مسیر ریلی به سمت شلمچه و در نهایت از مسیر بصره به کربلا برسند.

توسعه همکاری‌های ریلی مسافری و باری از طریق حمل و نقل ترکیبی در سفر مدیر عامل راه آهن به عراق مطرح و مقرر شد تا مرز شلمچه بار و مسافر از طریق ریل جا به جا و سپس در مرز شلمچه تا ایستگاه راه آهن بصره به صورت حمل و نقل ترکیبی و از ایستگاه بصره تا بغداد و سایر مقصدها بار و مسافر مجدد به صورت ریلی جا به جا می شوند.

روز گذشته مدیرعامل راه آهن به کشور عراق سفر داشت. چند ماه قبل رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی در سفری به کشور عراق تفاهم نامه ای با کشور وزیر عمرانی عراق در خصوص رفع موانع راه آهن شلمچه به بصره داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها