حجت الاسلام محمد سبزی عصر امروز در نشست وزیر ارشاد با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه با اشاره به مشکلات این قشر فرهیخته اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم خبرنگاران و فعالان مطبوعات مسئله بیمه آنها است که در سال‌های اخیر با مشکلاتی روبرو شده بنابراین انتظار داریم تا مشکل بیمه فعالان مطبوعاتی و نشریات محلی پیگیری و برطرف شود.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۵۸

به گزارش جام جم آنلاین مرکزیوی افزود:‌ مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر دو مطالبه جدی یعنی مسئله فرهنگ و مسئله معیشت را مطرح فرمودند و همه انبیا با شعار فرهنگی به رسالت خود پرداختند زیرا حل مشکلات جامعه فرهنگی و اصلاح فرهنگ منتج به اصلاح در عرصه اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به ظرفیت این دو شهرستان گفت: ساوه و زرندیه از قطب‌های مهم صنعت و تولید در استان مرکزی و کشور قلمداد می‌شوند با این حال سهم فرهنگ از درآمد صنایع کم و ناچیز است و باید در دولت سیزدهم و مجلس دوازدهم و با نگاه استانی و عدالت‌محور استاندار مرکزی سهم فرهنگ این دو شهرستان افزایش یابد.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید فرمانداری ساوه، فرمانداری ویژه در استان مرکزی است بنابراین می‌طلبد تا اداره ارشاد در این شهرستان، به معاونت اداره کل ارشاد استان مرکزی ارتقا یافته و اختیارات لازم نیز به این شهرستان تفویض شود.

سبزی عنوان کرد: ساوه ار جمله شهرهای دارای مهاجر بالای استان بوده که نشان ار مهاجرت‌پذیری این شهرستان است که در عین حال ظرفیت بالایی درعرصه فرهنگی دارد که وجود مشکلاتی مانند کمبود سرانه کتابخانه ای، نبود خودروی مناسب در اداره ارشاد با حجم کار بالا، نبود سالن سینما در ساوه، نیمه تمام ماندن مجتمع های فرهنگی و هنری در ساوه و شهرهای تابعه ساوه برازنده نیست.

وی عنوان کرد: در کنار این موضوعات، مسائلی مانند کمبود نیروی انسانی در حوزه فرهنگی با وجود افزایش جمعیت، تعطیلی برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری همچون همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر و نیز  جشنواره تیتر دفاع مقدس و مشکل پرداخت حق التدریس هنر آموزان بخش فرهنگ دو هنر شهرستان را آزار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها