مرد افغان با همدستی دوست ایرانی‌اش‌، پسر یک زندانبان تبعه افغانستان و دوستش را ربود تا 1700دلار اخاذی کند.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۸۰

اوایل هفته جاری مردی تبعه افغانستان با حضور در پلیس آگاهی تهران گفت: پسر 19ساله‌ام و دوستش‌ ربوده شده‌ و آدم‌ ربایان برای آزادی آنها 1700دلار خواسته‌ و تهدید کرده‌اند اگر موضوع را به پلیس اطلاع دهیم‌‌ گروگان‌ها را می‌کشند.

بعد از یک شبانه‌روز دو گروگان، دست‌و‌پا بسته در یکی از خیابان‌های جنوب تهران پیدا شدند. ‌یکی از آنها در تحقیقات گفت: روز حادثه با دوستم در خیابان بودیم که مردی افغان به ما گفت ماموری که آن سوی خیابان در خودرو است با ما کار دارد. نزد آن مرد رفتیم که گفت گزارش تخلف ما را داده‌اند. گفتیم اشتباه شده و خلافی نکرده‌ایم. بعد دست‌وپای ما را بست و با انداختن در خودرو ‌با خود برد. در کوچه بعدی همان مرد تبعه افغانستان هم به او ملحق شد. ما را به خانه‌ای برده و شکنجه دادند و وقتی نتوانستند اخاذی کنند‌، ما را رها کردند.

در ادامه یکی از متهمان که ایرانی است، دو روز پیش در بازار تهران شناسایی و بازداشت شد. او در تحقیقات گفت: در بازار کار می‌کردم که با مردی افغان آشنا شدم. ‌‌می‌گفت بابت سرقت و درگیری چند سال در زندان افغانستان بوده و 1700دلارش را یک زندانبان گرفته و بعد از آن که آزاد شده‌ آن را پس نداده است. با حمله طالبان، زندانبان و خانواده‌اش به تهران آمده و او نیز برای یافتن مرد بدهکار به تهران آمده است. درعالم رفاقت با او همراه شدم تا پولش را پس بگیرد. وقتی در ربایش مرد زندانبان ناکام ماندیم‌، پسرش و دوست او را ربودیم.

عظیم سهرابی‌، بازپرس شعبه‌نهم دادسرای جنایی تهران در‌این‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم‌، طراح آدم ربایی تحت‌تعقیب قرار گرفت و قرار شد از شاکی نیز تحقیقات انجام و ادعای متهم بررسی شود.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها