شرکت کنترل آلودگی هوای پایتخت اعلام کرد

کیفیت و دمای هوای تهران در روز جاری

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۱۷ اسفندماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار دارد البته همزمان با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۷۱۹
به گزارش جام جم آنلاین، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد که ناشی از ناپایداری جو و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است، هرچند هم‌زمان با آغاز تردد خودرو‌ها و عدم وزش باد مؤثر بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

با افزایش تدریجی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود و با حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید تا اواخر وقت سه‌شنبه، غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا می‌کند و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل قبول قرار می‌گیرد.

کاهش تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۱۸ اسفندماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی تا حدودی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد بنابراین کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود و طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و بهبود نسبی کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

با تداوم وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید تا ساعات پایانی چهارشنبه شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل قبول قرار می‌گیرد.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها