رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان هم اینک شهرستان های اسدآباد، بهار، رزن، درگزین و ملایر در وضعیت آبی کرونایی و پنج شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۵۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمد مهدی مجذوبی در ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: طبق روال ۲ سال گذشته، کادر درمان بیماران تنفسی را به عنوان مشکوک به کرونا پذیرش و بستری می کردند و رنگ بندی شهرستان ها نیز بر مبنای شمار بیماران مشکوک و قطعی اعلام می شود.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش در این زمینه ضرورت دارد توضیح داد: پس از انجام آزمایش های لازم از ۴۰ بیمار بستری در بخش آی.سی.یو و ۲۰ بیمار بستری در یک بیمارستان نتیجه آزمایش کرونا همه این افراد منفی بود همچنین پس از دریافت تست از ۱۳۱ اطفال بستری تنفسی تنها یک مورد مثبت کرونایی داشتیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: پس از بررسی وضعیت بیماری تنفسی بستری در بیمارستان ها مشخص شد که بیشترین کودکان بستری در بیمارستان ها با عنوان مبتلا به کرونا با ویروس«آر.اس.بی» و والدین با برخی عفونت دیگر تنفسی مبتلا هستند.

مجذوبی گفت: میزان مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی و اورژانس بیمارستان ها در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۹۸۲ نفر بوده که از این تعداد ۳۳ نفر بستری شدند و پنج بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه هم اینک ۱۲۹ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان همدان بستری هستند افزود: از این تعداد ۳۱ در بخش آی.سی.یو بستری بوده و وضعیت جسمی هفت تن از بیماران وخیم گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: مجموع مراجعان بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل ۴.۸ کاهش یافته، مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ۱۵.۷ درصد کاهش، تعداد موارد بستری جدید با ۱۰ درصد افزایش به ۱۹۷ نفر رسیده است.

مجذوبی خاطرنشان کرد: مجموع کل موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۳۵۸ نفر، موارد مثبت بستری ۳۳ هزار و ۳۰۸ نفر، بهبود یافتگان ۲۹ هزار و ۹۶۳ نفر و فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا سه هزار و ۳۴۰ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: سه میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۳۲ دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که آمار تزریق واکسیناسیون توسط گروه سنی بالای ۱۲ سال نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۶ درصد و نوبت سوم ۳۹.۹ درصد است.

مجذوبی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد بانوان باردار نوبت اول و ۹۸.۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند اظهار داشت: ۹۴.۹ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول و ۸۳.۹ درصد نوبت دوم را دریافت کردند همچنین گروه سنی پنج تا ۱۱ سال ۲۵.۶ درصد نوبت اول و ۱۲.۵ درصد نوبت دوم واکسن را تزریق کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها