معاون امور گمرکی گمرک ایران:

تجارت خارجی ایران به ۹۰ میلیارد دلار رسید

معاون امور گمرکی گمرک ایران گفت: تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه سال‌جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۵۶۲۶۶

به گزارش جام جم آنلاین از گمرک، فرود عسگری اظهار داشت: وزن کالاهای مبادله شده بین ایران و کشورهای خریدار در این مدت ۱۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت.

وی افزود: از این میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار سهم کالاهای صادراتی بود که رشد ۱۰ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش آنها را شاهد هستیم.

معاون امور گمرکی گمرک ایران درخصوص آمار واردات کالا در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ نیز، تصریح کرد: در این مدت ۳۶ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار از کشورهای مختلف وارد ایران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصد در وزن و ۳۶ درصد در ارزش رشد داشته است.

عسگری خاطرنشان کرد: عمده واردات ایران در این مدت را کالاهای اساسی، نهاده‌ها، ماشین‌آلات تولید، دارو و ملزومات پزشکی و کالاهای ضروری تشکیل می‌داد که به منظور تأمین نیازهای ضروری مردم وارد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها