رئیس اداره صنایع غیر فلزی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

رشد ۸۹ درصدی سرمایه گذاری در بخش صنعت استان سمنان

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در استان سمنان از ۷۲ واحد تنها ۱۲ واحد قیمت تمام شده تولید را بر روی کالا درج کرده اند
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در استان سمنان از ۷۲ واحد تنها ۱۲ واحد قیمت تمام شده تولید را بر روی کالا درج کرده اند
کد خبر: ۱۳۵۵۶۷۹

به گزارش جام جم آنلاین سمنان عباس تابش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان  در نشست تشریحی طرح قیمت تولید کالا در استانداری سمنان  با بیان اینکه دولت با اجرای برخی طرح ها  به دنبال  تغییر در سفره مردم است، گفت: یکی از برنامه های دولت در این راستا  که ارتباطی با اجانب ندارد مربوط به بحث شفاف سازی و نظارت بر فرایند تامین و توزیع کالا است.
وی با بیان اینکه مبنای این طرح، اجرای ماده ۲۳ اقتصاد مقاومتی است، افزود: مردم حق دارند به طور شفاف مسیر فرایند  یک کالا از تولید تا مصرف و هزینه های صرف شده را بدانند.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان  با اشاره به وجود مشکلات متعدد در خصوص عدم درج قیمت تمام شده کالا و عرضه برخی کالاها  با چندین برابر قیمت تمام شده به مصرف کننده، اظهار کرد: در حال حاضر مستندات فروش تولید کنندگان در خصوص ۸۴ هزار قلم کالا به دست آمده و طبق بررسی های انجام شده در برخی کالاها تا ۱۶۰ درصد اختلاف قیمت وجود داشته است.
معاون وزیر صمت  تصریح کرد: امروز ۷ هزار قلم کالا مشمول درج قیمت تولید کننده شده است که حدود ۴ هزار و ۵۰۰ قلم کالا قیمت کاهشی بین ۵ تا ۶۰ درصد دارد.
وی با بیان اینکه اولویت اصلی این طرح شفاف سازی  و همگانی کردن نظارت است، گفت: با درج قیمت تولید کننده بر روی کالا قیمت نهایی آن با ۳۰ درصد افزایش برای مردم مشخص می شود و هرگونه افزایش غیر مجاز تخلف محسوب می شود.
تابش با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح حقوق همه اقشار در نظر گرفته شده است،  افزود: اصل اجرای این طرح بر مبنای اقناع و پرهیز از برخورد سلبی است.
معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در استان سمنان تاکنون از ۷۲ واحد ۱۲ واحد قیمت ها را درج کرده اند، گفت: علت عدم درج قیمت تولید در واحدهای باقیمانده باید مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها