دختر جوان که مدعی است در سفر به ارمنستان مورد آزارواذیت مرد ایرانی قرارگرفته در جلسه رسیدگی به این پرونده درخواست اعدام متهم را مطرح کرد. متهم نیز با انکار این شکایت، ادعا کرد شاکی قصد تلکه‌کردن او را دارد.
کد خبر: ۱۳۵۵۲۶۴

رسیدگی به این پرونده از حدود یک‌سال قبل و با شکایت دختر جوانی در دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

این دختر در شکایت خود گفت: چندی قبل با یک تاجر ایرانی مقیم ارمنستان آشنا شدم و رابطه عاطفی میان ما برقرار شد. به دعوت او راهی ارمنستان شدم اما مشکلی برای سینا پیش آمد و مجبور شد به ایران برگردد. او نتوانست برای من بلیتی تهیه کند و به همین دلیل قرار شد چند روزی نزد دوستش سهراب باشم تا برایم بلیت بگیرد و برگردم اما سهراب از اعتماد من سوءاستفاده کرد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. حالا که به ایران آمده‌ام از سهراب شکایت دارم.

پس از این شکایت دخترجوان به پزشکی‌قانونی معرفی و پرونده‌ هم برای رسیدگی به شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

با ارسال گزارش پزشکی‌قانونی و شناسایی سهراب در تهران‌، جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شد.

در این جلسه دختر جوان به نام سارا در شکایت خود گفت: سینا وقتی مجبور به بازگشت به ایران شد، مرا به دوستش سهراب سپرد و گفت برایم خانه‌ای بگیرد. سهراب مدعی شد خانه‌ای دارد که می‌توانم چند روزی در آنجا باشم و خودش به خانه دوستش می‌رود تا من بلیت تهیه‌کنم و برگردم. من هم قبول کردم و اجاره خانه را هم به او دادم اما او نیمه‌شب با استفاده از کلید یدک وارد خانه شد و به‌زور مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و کتک زد. صبح وقتی از خانه بیرون رفت، نزد پزشک رفتم و شکایتی نزد پلیس آن کشور مطرح کردم اما شکایتم رسیدگی نشد و مجبور شدم به ایران بیایم و اینجا شکایت کنم.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و با رد شکایت این دختر گفت: سارا در ارمنستان هم از من شکایت کرد اما در آنجا ادعایش ثابت نشد و حتی به دکتر نیز مراجعه کرد اما دکتر در گواهی خود آزار و اذیت او را رد کرد و در آنجا تبرئه شدم اما این دختر دست‌بردار نیست و قصد تلکه‌ کردن مرا دارد. شب حادثه من خانه دوستم بودم که سارا به من زنگ زد و گفت حوصله‌اش سر رفته و خواست به آنجا بروم. من هیچ کاری به او نداشتم و نمی‌دانم چرا شکایت تجاوز را مطرح کرده ‌است.

سپس قضات خطاب به سارا گفتند: پزشکی‌ قانونی در ایران اعلام کرده شما سالم هستید و آسیبی به بدن شما وارد نشده؛ چرا چنین ادعایی را مطرح می‌کنید‌؟ ‌سارا در پاسخ گفت من نظریه قبلی پزشکی‌ قانونی را قبول ندارم. مرا به‌صورت دقیق معاینه نکرده‌اند اما در نظریه جدید آثار جراحت‌های شدید روی بدن من دیده‌ شده‌ که این جراحت‌ها کار سهراب است و من برای او درخواست اعدام دارم.

‌سپس وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از او گفت: چطور ممکن است پزشکی‌ قانونی در گزارش اولیه خود متوجه جراحت‌های شاکی نشده و در نتیجه معاینات‌ دوم به این قضیه پی برده است؟ شاید سارا در فاصله زمانی دو نظریه پزشکی‌ قانونی تصادف‌ کرده یا حادثه دیگری برای او رخ داده باشد. این صدمات به موکل من مربوط نیست. با توجه به انکارهای موکلم و نظریه پزشکی‌ قانونی، درخواست تبرئه موکلم را دارم.

پس از دفاعیات متهم وکیل مدافعش قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها