جشنواره ها بهترین ظرفیت برای شناساندن هویت شهر ملی گلیم است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی را بهترین ظرفیت برای شناساندن هویت شهر ملی گلیم عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۵۵۱۹۷

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل، مرتضی بالار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین در جلسه هماهنگی دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان که با حضور تولید کنندگان در شهر عنبران برگزار شد با اشاره به برخی از پتانسیل های ویژه در منطقه بخصوص ظرفیت های عنبران در تولید صنایع دستی و محصولات فرهنگی گفت: گلیم و گلیم بافی یکی از هنرها و صنایع دستی منطقه می باشد که برای شناساندن هویتشهر ملی گلیم و همچنین رشد و گسترش استفاده از این محصول فرهنگی در جامعه، ضرورت برگزاری چنین جشنواره هایی را در منطقه دوچندان می کند.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تشویق تولیدکنندگان به تولید کالا‌های فرهنگی با اولویت‌ها و نیاز‌های استان است، افزود: متاسفانه محصولات فرهنگی و طرح های گلیم بافان منطقه بخاطر نبود ساماندهی مناسب برای معرفی و تقاضای خرید توسط ارگان ها مغفول مانده و برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند برای معرفی کارآفرینان منطقه تاثیرگذار باشد.
بالار، معرفی گلیم بافان خلاق به جامعه و نهاد‌های خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در شهرستان نمین و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی و صنایع دستی را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین  با اشاره به اینکه این جشنواره در 3 بخش با موضاعات تکم، عروسک گلین بالا و هدایای فرهنگی در قالب محصولات فرهنگی (از جنس گلیم، جاجیم و ورنی) برگزار خواهد شد، افزود: ترویج، تولید و مصرف محصولات فرهنگی از جمله گلیم که نمین و عنبران خاستگاه ملی این محصول فرهنگی است، ارتقای کسب و کارهای فرهنگی را افزایش خواهد داد.
وی در پایان ضمن دعوت از تمامی فعالین این حوزه جهت شرکت در این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره علاوه بر اینکه زمینه را برای معرفی آثار و بازاریابی جهت فروش محصولات فرهنگی  مهیا می سازد، امکان ثبت اثر به نام خود شخص تولید کننده را برای حفظ مالکیت فکری و هنری آن اثر فراهم می سازد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها