جانشین ویندوز 10، ویندوز 11 است که در حال حاضر، آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۷۶
ضروری‌ترین نرم افزارها برای ویندوز 11
 
مایکروسافت مطرح می‌کند که ویندوز 11 با ویژگی‌های مختلف به‌روزشده و جدیدی همراه است که از میان آن‌ها می‌توان به رابط کاربری ساده و اصلاح‌شده، اجازه اجرای برنامه‌های اندرویدی، امنیت بالا و شرایط بهتر برای بازی کردن اشاره کرد. بااین‌حال، برای اینکه بیشترین بهره را از این ویندوز ببرید، مهم است که ضروری‌ترین نرم‌افزارها را برای آن نصب کنید. در ادامه با این نرم‌افزارها آشنا می‌شوید.

Power DVD

اگر می‌خواهید ویدئو دانلود کنید یا با استفاده از کامپیوتر خود فیلم تماشا کنید مهم است مدیا پلیر سازگار با ویندوز 11 داشته باشید. اگرچه مدیا پلیرهای زیادی در حال حاضر در دسترس هستند اما از میان آن‌ها Power DVD بهترین انتخاب است. علاوه بر اینکه شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار، فیلم‌های بلوری را تماشا کنید، می‌توانید انواع رسانه‌ها ازجمله موسیقی، عکس‌ها، سی‌دی و دی‌وی‌دی را با آن اجرا کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید رسانه‌ها را به بهترین شکل در کامپیوتر خود اجرا کنید، Power DVD یک نرم‌افزار ضروری برای ویندوز 11 کامپیوتر شماست. برای مثال، اگر برای یادگیری انگلیسی تصمیم به خرید سی دی درس 1 آموزش زبان نصرت دارید نیاز به نرم‌افزار Power DVD نیز خواهید داشت.

Google Chrome
 
ضروری‌ترین نرم افزارها برای ویندوز 11
 
معمولا مرورگر پیش‌فرض ویندوز 11، Microsoft Edge است که در مقایسه با Google Chrome از امکانات بیشتری برخوردار است. بااین‌حال، ما توصیه می‌کنیم که Google Chrome را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز خود دانلود و اجرا کنید. مرورگر Google Chrome نسبت به Microsoft Edge از مزایای بیشتری برخوردار است. Microsoft Edge از Google Chrome کندتر است و از سوی دیگر، برنامه‌های وب آنلاین و سایر وب‌سایت‌ها بیشتر از Google Chrome پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، Google Chrome برای جستجوی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها گزینه امن‌تری است.

Kaspersky

برای حفظ امنیت کامپیوتر خود لازم است از کامپیوترتان در برابر تهدیدات سایبری و بدافزارها محافظت کنید. بهترین آنتی‌ویروس برای ویندوز 11 آنتی‌ویروس Kaspersky است که مهم است آن را دانلود کنید. آنتی‌ویروس Kaspersky طیف وسیعی از بدافزارها را حذف می‌کند و به همین دلیل می‌تواند به‌صورت واقعی از کامپیوترتان محافظت کند. علاوه بر این، شما می‌توانید پسوردهایتان را در این نرم‌افزار امن نگه دارید. در این صورت، از سرقت اطلاعات کامپیوتر توسط هکرها جلوگیری می‌شود. حتی اگر نرم افزار آنتی ویروس هم روی سیستم خود داشته باشید باز هم باید نکاتی برای حفظ امنیت سیستم کامپیوتری خود در نظر داشته باشید، در این مقاله میتوانید تعدادی از این نکات را مطالعه کنید.

PowerDirector

احتمالا شما هر از گاهی نیاز به ساختن ویدئو دارید و اگر در کامپیوتر خود یک ویرایشگر ویدئوی قابل‌اعتماد داشته باشید، کارتان آسان‌تر خواهد شد. یکی از نرم‌افزارهای محبوب در این زمینه PowerDirector است که طیف وسیعی از امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد. این امکانات موجب می‌شوند که ساخت ویدئو برای شما آسان‌تر شود. اگر می‌خواهید از PowerDirector استفاده کنید لازم است بدانید کار با این نرم‌افزار نیاز به هیچ آموزش یا دانش قبلی‌ای ندارد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به‌صورت حرفه‌ای ویدئو بسازید.

7-Zip

 یکی از انواع نرم افزارهای کاربردی برای ویندوز و مک، نرم افزاری است که برای باز کردن فایل‌های فشرده استفاده می‌شود. برای ویندوز 11 خود نیاز به نرم‌افزاری برای باز کردن فایل‌های zip خواهید داشت. نرم‌افزار 7-Zip به شما کمک می‌کند فایل‌های فشرده را به‌سرعت و به‌راحتی باز کنید. این ابزار برای باز کردن و فشرده کردن فایل‌ها، آزاد کردن فضای روی هارد کامپیوتر و گروه‌بندی فایل‌های مشابه بسیار مفید است. ازآنجایی‌که استفاده از فایل‌های فشرده بسیار رایج است این نرم افزار برای شما بسیار ضروری خواهد بود.

CCleaner

CCleaner بهترین نرم‌افزار برای بهینه‌سازی ویندوز 11 است. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند فایل‌های ناخواسته، فایل‌های کش و غیره را از بین ببرید و همچنین، نرم‌افزارهای ناخواسته یا مشکوک را بدون باقی گذاشتن فایلی از روی سیستم خود حذف کنید. از سوی دیگر، CCleaner به‌راحتی بر روی ویندوز 11 نصب می‌شود. به همین دلیل، یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارها برای تمیز کردن کامپیوتر، CCleaner است.

Microsoft Office
 
ضروری‌ترین نرم افزارها برای ویندوز 11

هر زمان که به باز کردن، ایجاد یا ویرایش اسناد مختلف نیاز دارید، ممکن است داشتن یکی از برنامه‌های Microsoft Office برای شما ضروری باشد. نرم‌افزارهای Office به شما کمک می‌کنند که بهره‌وری خود را چه در محل کار و چه در خانه افزایش دهید. چه نیاز به مرتب کردن داده‌ها برای تجزیه‌وتحلیل در Excel یا مدیریت ایمیل‌های خود در Outlook داشته باشید، Microsoft Office امکان مدیریت بیشتر وظایفتان را فراهم کرده است.

Download Manager

آیا به‌طور مرتب چیزهای مختلفی را از اینترنت دانلود می‌کنید؟ اگر این‌طور است، شما برای مدیریت دانلودها نیاز به یک نرم‌افزار کاربردی دارید. نرم‌افزار Download Manager یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نرم‌افزارها در این زمینه است که به مدیریت فایل‌های دانلودشده از اینترنت کمک زیادی می‌کند. از سوی دیگر، اگر در هنگام دانلود از اینترنت، به‌صورت ناگهانی اینترنت قطع شود دیگر نگران از دست رفتن فایل خود نخواهید بود، زیرا به‌محض وصل شدن مجدد اینترنت، Download Manager به دانلود فایل موردنظر ادامه می‌دهد.

درنهایت، اگرچه ویندوز 11 بسیاری از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای ضروری برای کاربران را فراهم کرده است اما باز هم نرم‌افزارهای ضروری‌ای وجود دارند که لازم است آن‌ها را بر روی ویندوز 11 خود نصب کنید. در این مقاله با چند مورد از این نرم‌افزارها آشنا شدید. بنابراین، اگر ویندوز کامپیوترتان ویندوز 11 است برای بهره‌وری بیشتر، آن‌ها را دانلود کنید.

نویسنده: مینا معین اسلام
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها