با لمینت میشه غذا خورد؟

با لمینت میشه غذا خورد؟ سوالی که ذهن بسیاری از بیماران را به خود مشغول کرده است. لمینت ها روکش های بسیار نازکی هستند که با هدف پوشاندن عیب های ظاهری دندان ساخته شده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۷۴
با استفادخ از لمینت های سرامیکی می توان ظاهر، شکل، اندازه و رنگ دندان های طبیعی را به خوبی و طبق سلیقه بیمار تغییر داد. افرادی که دچار دندان های شکسته، بد شکل، ترک خورده و یا  دندان هایی با فاصله زیاد هستند بهترین گزینه برای استفاده از لمینت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمنیت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

با استفاده از ونیر های سرامیکی می توانید به ظاهر و جذابیت دندانی که مدت ها آرزوی آن را داشتید برسید و لبخند های هالیوودی را تجربه کنید.  طول عمر ونیر های سرامیکی بیش از 10 الی 15 سال است. اما در صورتی که بیماران به مراقبت از این روکش ها نپردازند عمر آن ها کوتاه می شود. هر چه مراقبت از لمینت های دندان بیشتر شود طبیعی است که مدت زمان دوام و طول عمر آن را براحتی افزایش داده اید.
 
 
با لمینت میشه غذا خورد؟

مراقبت از لمینت دندان همانند مراقبت از دندان های طبیعی است. بلکه استحکام این روکش های سرامیکی از دندان طبیعی نیز بیشتر بوده است. اما باید بدانید که مواد غذایی می تواند به لمینت دندان آسیب برساند  و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. مصرف مواد غذایی ممنوعه حتی می تواند بر دندان طبیعی انسان نیز نتیجه منفی داشته باشد و موجب آسیب به آن شود. نتیجه می گیریم نوع تغذیه هر بیمار می تواند بر سلامت و زیبایی دندان های فرد تاثیر مستقیمی داشته باشد. مخصوصا آن که روش لمینت دندان با هدف زیبایی، ماندگاری و استحکام مورد استفاده قرار میگیرد.

با لمینت میشه غذا خورد؟

پس از انجام روکش لمینت دندان می توانید مانند روزهای عادی خود انواع مواد خوراکی را میل کنید. اما نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که بهتر است در اوایل دوره بهبودی خود رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید و از مواردی که می تواند آسیب جدی به دندان های شما برساند خودداری نمائید. در این بخش قصد داریم نکاتی که پس از لمینت دندان در رژیم غذایی خود بهتر است رعایت کنید را برایتان شرح دهیم.
 
با لمینت میشه غذا خورد؟

مصرف مواد غذایی و نوشیدنی هایی که رنگی هستند را محدود کنید.

از مهم ترین مراقبت های غذایی که باید بعد از لمینت دندان رعایت کنید محدود کردن مصرف مواد غذایی رنگدانه دار است. دلیل محدود کردن مصرف این مواد غذایی جلوگیری از زرد شدن روکش پرسلین است. بهتر است برای مدتی از مصرف هر گونه نوشیدنی رنگدانه دار مانند آب هویج، آب انار، چای، قهوه، آب کرفس، مشروبات الکلی و آب پرتقال و مواد غذایی رنگی مانند لبو، انار، سیب زمینی، مواد ربی و مواد سبزی دار و هر گونه موادی که برای پخت نیاز به زعفران و زرد چوبه فراوان دارند  را کمتر کرده تا این غذاها و نوشیدنی ها پیوند بین ونیر و مینای دندان را از بین نبرد. در صورتی که پیوند بین روکش لمینت و مینای دندان از بین برود به مرور دندان دچار زردی می شود. یکی از علائمی که می توانید این مشکل را تشخیص دهید توجه به لبه های ونیر سرامیکی است که به مرور تیره شده و زرد رنگ به نظر می رسد.

البته لمینت دندان در مقابل رنگ پذیری بسیار مقاوم تر از دندان های طبیعی انسان است. اما به هر حال بهتر است در روز های اولیه پس از کاشت لمینت سرامیکی از خوردن این مواد پرهیز کنید. این مراقبت ها درباره کامپوزیت های دندانی نیز شامل می شود و اگر می خواهید درباره کامپوزیت دندان بیشتر بدانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

از جویدن مواد غذایی  سفت و سخت به شدت پرهیز کنید.

یکی از مهم ترین مزیت های لمینت دندان عمر بالا و استحکام آن است. با وجود آن که استحکام وماندگاری این روش بسیار زیاد است اما باید دقت داشته باشید که از جویدن مواد غذایی سفت و سخت پرهیز کنید. استفاده از دندان به عنوان ابزاری برای باز کردن آجیل های در بسته، برای باز کردن درب های فلزی یا پلاستیکی محکم بطری ها، جویدن سر مداد یا جویدن ناخن می تواند آسیب جدی به دندان ها ی لمینت شده وارد کند.
 
 
با لمینت میشه غذا خورد؟

برخی افراد عادت دارند با دندان های خود یخ می شکنند و یا از غذاهایی که خشک هستند استفاده می کنند که بهتر است برای افزایش عمر و ماندگاری لمینت دندان این عادت را کنار بگذارید.

سوالی که ذهن مخاطبان را اشغال می کند این است که آیا با لمینت میشه غذا خورد؟ بله استفاده از مواد غذایی و نوشیدنی ها بعد از لمینت دندان کاملا آزاد است اما باید از لمینت نیز مانند طبیعی خود به خوبی مراقبت کنید و هر کاری که باعث آسیب و ایجاد تغییر رنگ در دندان طبیعی شما میشد را ترک کنید تا به لمینت خود آسیب نرسانید. برای مثال بهتر است برای جویدن مواد غذایی سفت از دندان های عقب که دارای لمینت نیستند استفاده کنید تا دچار شکستگی یا لب پریدگی نشود.

مراقبت های تغذیه لمینت دندان

همان طور که می دانید مصرف نوشیدنی و مواد غذایی می تواند تاثیرات زیادی بر زیبایی و سلامت دهان و دندان داشته باشد. پس از انجام لمینت دندان بهتر است برخی موارد را در رژیم غذایی خود مورد توجه قرار دهید. این نوع مراقبت های لمنیت دندان موارد عبارتند از:

1.     بهتر است بعد از لمینت دندان از سیب زمینی کمتر استفاده کنید. زیرا نشاسته ها اثرات بسیار مخربی بر روی دندان ها دارند.

2.     بهتر است مصرف چای و قهوه را پس از لمینت دندان کمتر کنید و اگر نتوانستید این کار را انجام دهید بهتر است بلافاصله پس از خوردن این نوشیدنی ها دندان های خود را مسواک زده یا بشوئید.

3.     از جویدن هرگونه موادی چون نبات، یخ، ته دیگ و آب نبات های سفت بپرهیزید زیرا ممکن است منجر به لب پریدگی ی شکستن لمینت دندان شما شوند و در این صورت نیاز به تعویض آن داشته باشید.

4.     مواد غذایی که بسیار سفت هستند را گاز نزنید و آن ها را به بخش های کوچک تری تقسیم کنید.

5.     مصرف مواد غذایی چسبناک و شیرین را کمتر کنید زیرا باعث افزایش احتمال پوسیدگی دندانی می شوند. و در نهایت منجر به آسیب به لمینت دندان می شوند.

6.     بهتر است استفاده از هرگونه دخانیات، سیگار و قلیان را پس از نصب لمینت سرامیکی دندان کاهش دهید زیرا پوسیدگی دندانی را افزایش می دهند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها