با حضور ناوشکن تمام ایرانی

رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۲ آغاز شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

نوسازی ناوگان نیروی دریایی ارتش در دستور کار قرار دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از نوسازی ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: به زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان اینکه نیروی دریایی نمی تواند همه پیشرفت های نظامی در حوزه تجهیزات را در رسانه‌ها بازگو کند، گفت: در حوزه‌های مختلف دریایی، شناوری، پروازی و زیرسطحی دستاوردهای خیلی خوبی هم در بخش یگان ها و هم در بخش تجهیزات و تسلیحات داشته ایم.

وی افزود: در حوزه های تسلیحاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور خاص در بخش موشکی افزایش برد داشته‌ایم. در بخش زیرسطحی، اژدرها هم افزایش دقت و هم افزایش برد داشته‌اند که همه این تجهیزات پس از انجام مراحل تست به بدنه نیروی دریایی ارتش الحاق شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‎وگو از نوسازی ناوگان ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: به زودی ناوشکن دماوند به آب انداخته و عملیاتی می شود. در کنار آن در حوزه زیرسطحی، ساخت زیر دریایی کلاس بعثت جلو می رود.

وی درباره دستاوردهای جدید ارتش در بخش بالگردی اظهار کرد: بالگردهای ضد زیردریایی و مین روبی را در دستور کار داشته ایم که به دست توانمند متخصصین، ساخته شده است و مراحل تست نهایی آن ها به اتمام رسیده است و به زودی الحاق عملیاتی می شود.

امیر ایرانی با بیان اینکه ناوگروه های رزمی که ماموریت اسکورت کشتی ها را بر عهده دارند در حال عملیات در سطح آب های بین المللی هستند، عنوان کرد: در حال حاضر ناوگروه 80 ارتش جمهوری اسلامی در منطقه خلج عدن و دریای سرخ مستقر است.

وی افزود: در این ماموریت دانشجویان نیروی دریایی ارتش باید در قالب کارورزی، آموزش های عملی انجام دهند و به همین جهت بر خلاف گذشته که دو فروند شناور اعزام می شد، سه فروند شناور اعزام شده است و در منطقه مستقر هستند. این شناورها هم فعالیت های آموزشی و هم اسکورت کشتی ها را انجام می دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیپلماسی دریایی گفت و بیان کرد: در این حوزه برنامه ریزی داریم تا از کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای دوست و همسایه بازدید داشته باشیم و امیدوار هستیم تا آن زمان بیماری کووید فروکش کرده باشد تا بتوانیم پیام صلح و دوستی و همچنین فرهنگی ایرانی را به دوستان خود منتقل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها