فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ناوشکن دماوند به زودی عملیاتی می‌شود

رئیس ستاد ارتش پاسخ می دهد؛

فلسفه نام‌گذاری ناوشکن‌ های ایرانی چیست؟ (فیلم)

رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری ناوشکن‌های ایرانی را برگرفته از اسامی قله های معروف کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۵۹۸۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری در توضیح فلسفه نام‌گذاری ناوشکن‌ های ایرانی گفت: اسامی ناوشکن‌ های نیروی دریایی ایران نام قله‌های معروف ایران مثل البرز، دماوند، سبلان، سهند، تفتان و دنا است.

سیاری همچنین اعلام کرد: ناو‌های موشک انداز اسامی شاهنامه‌ای مثل گرز، جوشن، درفش، نیزه، سپند، کمان و ... دارند. ناو‌های پشتیبانی اسامی بنادر و جزایر ایران مثل خارک، هنگام، تنب، چارک، لنگه و... را دارد.

قدرت نیروی دریایی کشورها بسته به ناوها، ناوشکن ها، ناوچه های رزمی و حتی بالگردها، جنگنده ها و پهپادهای آن کشور است.

سیاری ناو‌های کوچک‌تر که نزدیک ساحل تردد می‌کنند را دارای اسامی رودخانه‌های ایران مثل هیرمند، ارس، اترک، کارون، کرخه و ... اعلام کرد.

رئیس ستاد ارتش گفت: دلیل نام گذاری ناوشکن جماران این بود که به مبنای حرکت برای ساخت ناوشکن و تجهیزات نظامی بعد از انقلاب فکر کردیم و، چون امام خمینی ره گفتند بروید و خودتان بسازید نام این ناوشکن را کوه نگذاشتیم و جماران نام گذاری شد تا همه به یاد امام خمینی بیفتند.

نیروی دریایی برای کشورهایی همچون کشور ما که از ویژگی همجواری با دریا برخوردارند و می خواهند مستقل و قدرتمند باشند اهمیت حیاتی دارد. خصوصاً وابستگی ۸۰ درصد از تجارت کشور به دریا نیز بر اهمیت قدرت دریایی در آبهای نزدیک و دور برای حفظ منافع کشور می افزاید.

 

تعداد بازدید : 103

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها