مدیر تامین و پخش شبكه تماشا:

پخش مستندهای انقلابی برای اولین بار

شبكه تماشا با شروع دهه فجر مستندهای متعددی با موضوع انقلاب اسلامی روانه آنتن كرد كه برخی از این آثار برای نخستین بار بود كه از این شبكه روی آنتن می‌رفت. این اتفاق كم‌نظیر با بازخوردهای مردمی رو‌به‌رو شد و همین موضوع بهانه‌ای شد تا ما با مدیر تامین و پخش شبكه تماشا درباره پخش مستندهای آرشیوی صحبت كنیم.
کد خبر: ۱۳۵۴۱۷۶

سیدمحسن رفیعی، مدیر تامین و پخش شبكه تماشا درباره روی آنتن رفتن منتخبی از آثار آرشیوی از این شبكه و این‌كه با چه معیارهایی انتخاب و پخش می‌شوند به جام‌جم توضیح می‌دهد: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم بر این شد سراغ مجموعه بی‌نظیر آرشیو تصویری انقلاب اسلامی در موضوعات و قالب‌های مختلف برویم. هدف این بود که تصاویر آرشیوی هدفمند و خاص‌تر نسبت به گذشته و روال مرسوم پخش كنیم تا مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. بسیاری از محتوای آرشیوی پخش‌شده با همراهی مدیران ارشد پس از سال‌ها برای اولین بار در معرض دید مردم قرار گرفت كه اتفاق كم‌نظیری است.
وی ادامه می‌دهد: از این آثار شاخص می‌توانم به دیدار اعضای دولت موقت بازرگان با حضرت امام (ره) اشاره كنم كه كامل پخش كردیم. ما تلاش داشتیم تا بخش‌های ناگفته از تاریخ انقلاب را برای مردم روایت كنیم.
مدیر تامین و پخش شبكه تماشا با اشاره به پخش گزارش‌هایی از ایرانیان مقیم آمریكا كه پای صندوق‌های رای حاضر شده بودند، عنوان می‌كند: این مستند برای اولین بار به صورت كامل پخش و با گزارشگر آن در قالب برنامه‌ای مجزا گفت‌وگو شد. در این ایام ما مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایی كه چهره‌ها و نخبگان در زمان انقلاب اسلامی داشتند را به صورت ویژه پخش كردیم. جشن اقلیت‌های مذهبی در ایام دهه فجر سال ۶۱ از دیگر برنامه‌هایی بود كه از شبكه تماشا پخش شد. در مجموع تلاش ما این بود که با پخش این آثار، فضاسازی از دهه ۶۰ داشته باشیم تا خاطرات برای مردم تداعی شود ضمن این‌كه برای مخاطبان ملموس و دوست داشتنی باشد.وی در پاسخ به این سوال كه بازتاب‌ها را میان مردم چطور دیدید عنوان می‌كند: بازخوردهای خوبی داشتیم. همچنین در فضای مجازی پخش تصاویر وایرال شد و نشان می‌دهد با وجود این‌كه شبكه تماشا ماموریتش این گونه نبود اما با یك كار خوب توانست نظر مخاطبان را جلب كند. روزانه نزدیك به ۷۰ هزار پیامك برای شركت در مسابقه انتخاب بهترین سرود انقلابی داریم كه آمار درخور توجه و چشمگیری است.
این مدیر در پاسخ به این سوال كه آیا قصد دارید برای دیگر مناسبت‌های تقویمی این اقدام را ادامه بدهید، می‌گوید: ماحصل این اتفاق مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر نظر مدیران ارشد مساعد باشد این كار انجام می‌شود. شبكه تماشا جزو شبكه‌هایی است كه با پرسنل كم، چابك و فعال است. در صورت لزوم این اتفاق باز هم رخ می‌دهد. در مجموع هدف ما احترام به مخاطبان است و با توجه به ویژه‌برنامه‌های فجر تماشایی و پربودن جدول پخش ما پخش سریال‌های پرمخاطب پایتخت و وضعیت سفید را ادامه دادیم. همچنین تله‌تئاترهایی همچون مدرس، تهران ۵۳، نهضت حروفیه وحكایت مسافر گمنام در كنار مجموعه‌ای جذاب از فیلم‌های سینمایی مرتبط با انقلاب اسلامی هم روی آنتن رفت. در مجموع فضای نمایشی شبكه تماشا را حفظ و آثار آرشیوی دست اول و جذابی نیز پخش كردیم. پخش سرودهای انقلابی و اجراهای قدیمی گروه‌های كر این سرودها از دیگر برنامه‌های شبكه تماشا در این ایام است. وی در پایان می‌گوید: برای ۲۲ بهمن هم این ریتم را حفظ می‌كنیم و ضمن پخش فیلم‌های سینمایی انقلابی، برش‌های مستندهای انقلابی را هم روی آنتن می‌فرستیم. از ۲۳ بهمن هم شبكه تماشا به ماموریت قبل خود برخواهد گشت.

فاطمه عودباشی - رسانه / روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها