رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: اجرای مدل تعالی دادگستری در حوزه شوراهای حل اختلاف موجب کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۴۱۴
اجرای مدل تعالی شورا‌های حل اختلاف پرونده‌های ورودی به دادگستری را کاهش می‌دهدبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی صبح امروز در جلسه اجرای مدل تعالی در حوزه شوراهای حل اختلاف استان کردستان اظهار کرد: از شاخص‌ها و اهداف مدل تعالی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، رضایتمندی مردم، توسعه فرهنگ صلح وسازش و ارتقای جایگاه شورا‌های حل اختلاف است.

رییس‌کل دادگستری استان کردستان مدل تعالی را روشی نظام‌مند جهت سنجش و بهبود عملکرد، افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌ها و نیز شناسایی و تعیین شورای حل اختلاف برتر در سطح کشور توصیف کرد و افزود: کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کردستان باید به این مدل اشراف کامل داشته و به بهترین شکل در حوزه‌های قضایی اجرایی شود.

حسینی بر استفاده از ظرفیت داوری و میانجی‌گری در بحث مدل تعالی تاکید کرد و بیان داشت: علاوه بر مطالعه گسترده نحوه اجرای صحیح مدل تعالی باید پس از شناسایی راهکار‌های مناسب، در این امر از ظرفیت داوری و میانجی‌گری استفاده و کارگروه‌ی متناسب با برنامه‌ها و فعالیت‌های آن تشکیل و راه‌اندازی شود. 
 
وی تاکید کرد: اجرای معیارها و شاخص‌های مدل تعالی برای همه روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های تابعه لازم الاجراست و باید اهتمام لازم را جهت اجرای آن داشته باشند.

حسینی اضافه کرد؛ شیوه‌نامه مبنی بر مدیریت و نظارت بر ارجاع پرونده‌های حقوقی و کیفری به شوراهای حل اختلاف در تمام حوزه‌های قضایی استان کردستان باید تدوین شود.

بهادر اسدی معاون قضایی رییس‌کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه مدل تعالی دارای 10 معیار اصلی و 48 زیر معیار و همچنین 232 شاخص اثر بخش است، عنوان کرد:  به محض ابلاغ مدل تعالی و دستورالعمل‌های مربوطه به معاونت توسعه حل اختلاف، برنامه‌ها، تکالیف و اقدامات اجرایی لازم توسط کارشناسان این معاونت در سال 1400 برای همه حوزه‌های قضایی استان تدوین و به آنان ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده عملکرد هریک از واحدهای قضایی و همکاران مورد ارزیابی و گزارش آن به رئیس کل دادگستری و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اعلام خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها