خط و نشان برای واکسن گریزها در جام جهانی 2022

قرنطینه در انتظار دو بازیکن رقیب ایران

مروری بر سال ۲۰۲۱ و مصدومیت‌های سنگین ستاره‌های فوتبال

سال دوهزار و مصدومیت

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ بد نیست بدانید بسیاری از ستاره‌های فوتبال این سال را سال نحس نامیدند! از آگوئرو و مصدومیت سنگینش تا اریکسن که اتفاق تلخی را در زمین تجربه کرد و شاید یکی از عجیب‌ترین مصدومیت‌ها در زمین فوتبال در سال ۲۰۲۱ رقم خورد.
کد خبر: ۱۳۵۳۴۱۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، ستاره‌های بسیاری در این سال مصدومیت‌های سنگینی را تجربه کردند که شاید برای خیلی از هواداران و حتی خود آنها دور از انتظار بود که این‌گونه و بدین سبب تیتر یک اخبار و جراید ورزشی شوند: « سال ۲۰۲۱ برای ستاره تیم به پایان رسید.» احتمالا تلخ‌ترین خبری که یک هوادار می‌تواند بخواند، یک ورزشکار می‌تواند تجربه کند و یک تیم قرار است با آن رو‌به‌رو شود. 

بدشانسی‌های ادامه‌دار بارسلونا

حدود چهار ماه پیش بود که رونالد کومان، سرمربی سابق بارسلونا از مصدومیت ستاره‌هایش به عنوان یکی از دلایل شکست برابر بایرن صحبت کرد، اما چندی نگذشت که از مصدومیت دو بازیکن مهم دیگرش مطلع شد و در روزهایی که بارسا آنسو فاتی، عثمان دمبله و سرخیو آگوئرو را به علت بیماری قلبی‌اش در اختیار نداشت، مصدومیت پدری و آلبا هم به بدشانسی‌های آنها اضافه شد و این شاید بدترین خبر ممکن برای هواداران بارسا و کومان بود. در یک ربع پایانی بازی با بایرن، جوردی آلبا به دلیل مصدومیت جای خود را به بالده داد و نتوانست به کار ادامه دهد. کومان در نشست خبری مصدومیت آلبا را تایید کرد ولی انتظار نداشت که پدری گونزالس هم مصدوم شده باشد اما گروه پزشکی این تیم اعلام کرد که پدری، پدیده بارسا از ناحیه عضلات پای چپ مصدوم شده و همسترینگ پای راست آلبا نیز دچار آسیب‌دیدگی شده است. اوضاع اما زمانی بحرانی‌تر شد که خبر آمد مصدومیت آنها تشدید شده و سال ۲۰۲۱ هم برای پدری و هم برای آلبا به پایان رسیده است و آنها نمی‌توانند به علت مصدومیت تا شروع سال ۲۰۲۲ به میدان بروند. خبر بدتر اما برای ژاوی ماند. او که حالا جانشین کومان در بارسلونا شده است، حالا دیپای را هم به خاطر مصدومیت از ناحیه همسترینگ در اختیار ندارد و این یعنی احتمالا این سال برای دیپای هم به پایان رسیده است. 

مصدومیت کاپیتان رم، دوری ستاره یوونتوس

لورنزو پلگرینی در جریان برتری آاس رم مقابل تورینو دچار مصدومیت شد و زمین بازی را ترک کرد. به گفته تیم پزشکی مصدومیت او از ناحیه عضله چهار سر ران است. مورینیو پس از بازی با تورینو تایید کرد پلگرینی برای چند هفته در دسترس نخواهد بود و تیم پزشکی تاکید کرد که او حداقل ۶ هفته از میادین دور خواهد بود، بنابراین سال ۲۰۲۱ برای کاپیتان رم عملا به پایان رسیده است و ژوزه مورینیو امیدوار است پلگرینی را برای اولین بازی دور برگشت سری آ مقابل میلان (۶ ژانویه) در اختیار داشته باشد.
 از سوی دیگر مصدومیت دیبالا احتمالا بدترین خبر هفته هفدهم سری آ برای یوونتوس بود که به مصاف ونیز رفت اما دیبالا در این بازی مصدوم شد و حالا نشریه «گازتا دلو اسپورت» خبر داد که ستاره آرژانتینی سال ۲۰۲۱ را از دست خواهد داد‌.‌ دیبالا گرچه می‌خواست گلزنی کند و انگیزه بالایش را به رخ بکشد ولی مصدومیت مانع از این اتفاق شد. او در این فصل ۶ بازی یوونتوس را به دلیل مصدومیت از دست داده و این دومین‌بار است که اسیر مصدومیت می‌شود.

پایان کار نیمار

گرچه نیمار در طول دوران ورزشی خود بارها به علت مصدومیت‌های شدید، مقاطعی طولانی‌مدت از میادین دور بوده است اما این اتفاق امسال دوباره تکرار شد و این بار اشک‌های نیمار از درد شدید در خاطر هواداران مانده است. جدال حساس پاری سن ژرمن برابر سنت‌آتین با پیروزی ۳بریک شاگردان پوچتینو به پایان رسید اما آسیب‌دیدگی ستاره برزیلی تیم، شیرینی برد را تلخ کرد.  نیمار در یک صحنه برخورد شدیدی با بازیکن حریف داشت و پای این بازیکن به شکل دلخراشی فرود آمد تا جهان شاهد فریادهای بلند او از شدت درد باشد. طبق اعلام شبکه فرانسوی RMC نیمار از ناحیه مچ پا دچار کشیدگی شدید شده است و به این ترتیب بود که سال ۲۰۲۱ برای نیمار هم تمام شد. 

لجبازی کار دست کیمیچ داد

چند روز قبل باشگاه بایرن مونیخ خبر داد هافبک آلمانی‌اش در سه بازی پایانی سال این تیم را همراهی نخواهد کرد.  به گفته باشگاه، جاشوا کیمیچ پس از ابتلا به کرونا نمی‌تواند به طور کامل تمرین کند. گرچه کیمیچ پس از ابتلا به کرونا اجازه خروج از قرنطینه را دارد اما امسال دیگر بازی نخواهد کرد. کیمیچ هم در پیامی اعلام کرد که فعلا نمی‌تواند به علت نفوذ کرونا در ریه‌هایش به طور کامل تمرین کند. گرچه هافبک باتجربه بایرن مونیخ اصرار داشت که واکسن کرونا را تزریق نکند و این‌کار او علامت سوال‌های زیادی را به وجود آورده بود اما گویا او بالاخره راضی به تزریق واکسن شده است و احتمالا او هم بتواند با شروع سال جدید به میادین بازگردد. اما آیا مصدومیت‌ ستاره‌ها در سال ۲۰۲۱ به پایان رسیده است یا به قول خودشان این نحسی ادامه‌دار خواهد بود؟
مائده محقق - گروه ورزش / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها